שיתוף פעולה בין המועצה למחקר מדעי ותעשייתי של הודו ומפא״ת בישראל 

החתימה על מזכר ההבנות מגיעה בתקופה שבה הודו שואפת לשפר את יכולות ההגנה שלה ולהפחית את התלות שלה ביבוא

https://twitter.com/DrJitendraSingh/status/1653399031413088258?s=20

המועצה למחקר מדעי ותעשייתי (CSIR) של הודו ומפא״ת בישראל, חתמו על מזכר הבנות (MoU) לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח תעשייתי, שמטרתו התמקדות בתחומי טכנולוגיה. הסכם זה אמור לחזק את הקשרים בין הודו לישראל בתחום החדשנות והסטארטאפים.

טקס החתימה התקיים בנוכחות בכירים משני הצדדים, שהביעו את התלהבותם משיתוף הפעולה הזה. הסכם ההבנות יאפשר חילופי מידע, פעילויות מחקר ופיתוח משותפות, כמו גם שיתוף של מומחיות טכנית ומשאבים בין שתי המדינות.

הודו מתפתחת כמרכז לחדשנות וסטארטאפים בהנהגתו של ראש הממשלה נרנדרה מודי. עם התמקדות בבניית מערכת אקולוגית חזקה לחדשנות ויזמות, ממשלת הודו נקטה ביוזמות שונות כדי לתמוך בצמיחת חברות טכנולוגיה במדינה.

מזכר ההבנות עם ישראל נתפס כצעד משמעותי לקראת שיפור מעמדה הגלובלי של הודו בתחום החדשנות והסטארטאפים. ישראל ידועה במומחיותה בטכנולוגיות מתקדמות כמו אבטחת סייבר, בינה מלאכותית וביוטכנולוגיה, בין היתר. באמצעות שיתוף פעולה זה, הודו יכולה למנף את המומחיות של ישראל ולחזק את היכולות שלה בתחומים אלו.

החתימה על מזכר ההבנות מגיעה בתקופה שבה הודו שואפת לשפר את יכולות ההגנה שלה ולהפחית את התלות שלה ביבוא. בהיותה של ישראל שחקנית מרכזית בתעשייה הביטחונית ההודית, שיתוף פעולה זה צפוי להוביל לפיתוח טכנולוגיות ומוצרים מקומיים לצרכי הביטחון של הודו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית