גנרל אמריקני: יש שיח ישיר מול הרוסים בכל הקשור לסוריה על מנת למנוע הסלמה בין חילות האוויר

קצינים אמריקניים ורוסיים מתקשרים באופן סדיר בקו טלפון מיוחד, שנועד להנמיך סכנת סכסוך | ״אפילו מחליפים מידע על תכנית ומשימות״

eng.mil.ru

מטוסי קרב רוסיים טסים מקרוב מידי למטוסי קרב אמריקניים מעל סוריה "כאילו הם מנסים לגרור לקרב אוויר", אומר גנרל אלכסוס גרינקוויץ, מפקד כוחות האוויר של פיקוד מרכז של צבא ארה"ב. 

בראיון ל-DEFENSE ONE אומר הגנרל כי מאז 1 במארס השנה הטייסים הרוסיים נוהגים בעוינות עד כדי דאגה בקרב הפיקוד האמריקני באזור מחשש להסלמה או לשיקולים שגויים. "הרוסים מתקרבים למטוסים שלנו בצורה ממש מלחמתית. הם מתמרנים בתוקפנות נגדנו, בעוד שהפרוטוקול שלנו קובע כי יש לשמור על מרחק של כמה מיילים בין מטוסים ורק לנטר אחד את השני".

הגנרל הוסיף כי התדריך לטייסים  האמריקניים הוא "אנו לא ננהג כמוהם. ננהג בצורה מקצועית ונעשה הכל כדי למנוע הסלמה". מטוסי קרב אמריקניים לעולם אינם טסים בודדים, וטייסי מבנה מאומנים להגן אחד על השני. מעל סוריה טסים בקביעות מטוסי קרב אמריקניים ורוסיים. הרוסים תמכו בסורים במלחמת האזרחים נגד מתנגדי משטר דמשק. 

קצינים אמריקניים ורוסיים מתקשרים באופן סדיר בקו טלפון מיוחד, שנועד להנמיך סכנת סכסוך. הם אפילו מחליפים מידע על תכנית ומשימות, כולל חילופי אותות קריאה וקודים אלקטרוניים של המטוסים. 

גנרל גרינקוויץ אמר שהצבא רואה בחיוב רב-שיח עם הרוסים וחילופי מידע מקצועיים. "טוב שהטלפונים מצלצלים, אך ההתנהגות הפיסית שלהם מדאיגה".

בתגובה לתלונות שמגישים האמריקנים נוהגים הרוסים להשיב שכללי ההתנהגות האמריקניים אינם חלים על אזור זה של העולם, מעל סוריה. באמצע מארס היתה תקרית חמורה כאשר מטוס סוחוי רוסי התנגש במל"ט אמריקני מסוג MQ-9 מעל הים השחור. שר ההגנה הרוסי העניק מדליות לטייסים הרוסיים, מעשה שלדעת האמריקנים עלול לעודד טייסים רוסיים לטוס באופן תוקפני.

הגנרל האמריקני אמר כי לדעתו אין כוונה רוסית לפתוח באש על הטייסים של ארה"ב, אך הסיכון של שיקול דעת שגוי הוא "שמישהו יעשה את הטעות החמורה". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית