רפאל חושפת מערכת יירוט בלייזר לזירה הימית 

ה-NAVAL IRON BEAM יכולה להוות שכבת הגנה נוספת למערכות הגנ״א קיימות בסיפון | המערכת נוסתה בהצלחה נגד רקטות וכטב״מ בגדלים שונים

תמונה: רפאל

IMDEX 2023, תערוכת ההגנה הימית הבינלאומית בין המובילות בעולם, אמורה להיות פלטפורמה להצגת טכנולוגיה ימית חדשנית. רפאל היא בין החברות המציגות את ההתקדמות האחרונה שלהן בתחום. השנה, רפאל תדגיש את סל המערכות הימיות שלה, כולל הופעת הבכורה של היישום הימי של IRON BEAM.

קרן ברזל: יישום ימי תופס את מרכז הבמה

בשיתוף עם מנהלת המחקר והפיתוח הביטחוני (מפא״ת) במשרד הביטחון, השלימה רפאל בהצלחה סדרה של ניסויי שטח לפני כשנה, במרץ 2022, עם מערכת יירוט הלייזר בעוצמה גבוהה, IRON BEAM. המערכת נבחנה כנגד איום תלול מסלול והוכיחה את יכולתה לנטרל מגוון איומים נוספים.

NAVAL IRON BEAM תוכננה במיוחד כדי להתמודד עם רקטות לטווח קצר, מל"טים ורחפנים בגדלים שונים. כיישום ימי, ניתן לשלב אותה במערכות הגנה אוויריות קיימות, כגון כיפת ברזל, כדי לספק פתרון הגנה משלים וחסכוני - נוסף ליכולות ההגנה האווירית הקינטית.

רפאל גם תציג את התצורה העדכנית ביותר של היישום הימי של כיפת ברזל, הידוע בשם C-DOME Mission Module. ה-C-DOME כבר פעילה בחיל הים הישראלי, ותפיסת ה-Mission Module פותחה עבור יישומי הגנה מקומיים. C-DOME מספקת פתרונות לספינות סיור ימיות (OPV), ספינות עזר ונכסי תמיכה ימיים אחרים ומציעה יכולות הגנה אווירית מוכחות.  

IMDEX Asia 2023 תתקיים במרכז הירידים Changi בסינגפור בין ה-3 ל-5 במאי 2023. האירוע יכלול יותר מ-200 מציגים מ-30 מדינות, כמו גם תצוגות של ספינות מלחמה ואמצעי אבטחה ימית נוספים.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית