ראש השב״כ מאיים בפעולות התקפיות בסייבר: ״מי שיאתגר אותנו, יפגוש אותנו בשרתים שלו״ 

״לכל אלו מחוץ, אשר מייחלים להתרחבות השסע מבית ואפילו מנסים לסייע בכך ובוחנים אותנו בפעולות טרור, הם יפגשו אותנו במחנות שלהם, בבתים שלהם ובשרתים שלהם״, דברי רונן בר, ראש השב״כ, בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

צילום: שב״כ 

נדיר לשמוע את ראש השב״כ, רונן בר, מאיים בפרהסיה על מישהו, כולל על אויבי ישראל. לרוב, בר, גם כאשר מצולם באירועים פומביים, שומר על פרופיל תקשורתי נמוך ככל הניתן. אולם, הפעם, בר בחר לנצל את טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל על מנת להשמיע מסר מאיים. תזכורת: מסר מאיים וברור, הוא אחד משלושת היסודות לבניית הרתעה. 

נראה כי את האיומים שידר בר לארגוני הטרור הפלסטינים. פחות לשירותי ביון זרים. לפיו, ארגוני טרור אלו רואים בשסע החברתי שנפער בישראל בחודשים האחרונים, הזדמנות לפעול. 

״בשב״כ, יום הזיכרון מקבל משמעות נוספת - כובד האחריות מקבל מימד נוסף. החתירה היום יומית לכך שעמודת שמות הנופלים האינסופית תיעצר - מוטלת עלינו. והיא מחייבת אותנו לערנות, ליוזמה, להתקפיות ולמצוינות. בשירות, התרגום של המשפט ״במותם ציוו לנו את החיים״ הוא ״בנופלם העבירו לנו את המשמרת״״, אמר בר במסגרת דבריו בטקס שהתקיים במטה השב״כ. 

״מחלוקות קשות מאוד מבית, התפתחות של איומים חדשים מבחוץ, תחושה של התלכדות זירות והתגברות האתגרים. [...], לכל אלו מחוץ, אשר מייחלים להתרחבות השסע מבית ואפילו מנסים לסייע בכך ובוחנים אותנו בפעולות טרור, בהסתה ובירי תלול מסלול, לא הייתי ממליץ לבנות על כך ולא הייתי ממליץ לאתגר את הנבחרת. הם יפגשו בה במחנות שלהם, בבתים שלהם ובשרתים שלהם. ״ 







 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית