הולנד מעדיפה רקטות ישראליות על פני אמריקאיות

צבא הולנד יצטייד במערכות PULS תוצרת אלביט מערכות יבשה. שווי העסקה נאמד מעל 0.5 מיליארד אירו | על העסקה התמודדה לוקהיד מרטין עם רקטות HIMRAS

תמונה: אלביט 

הולנד עומדת לרכוש מישראל מערכות רקטות ארטילריות. שר ההגנה ההולנדי, כריסטוף ואן דר מאט, אישר כי צבא הולנד עומד להצטייד במשגרי רקטות PULS תוצרת אלביט מערכות יבשה. השר לא מסר את שווי העסקה, אך האתר הספרדי Infodefensa.com מציין כי שוויה מוערך במעל 0.5 מיליארד אירו.

בהודעתו, הסביר שר ההגנה ההולנדי כי למעשה נבחנו שתי מערכות המתאימות לצרכי הצבא ההולנדי: מערכת ה-PULS הישראלית ומערכת Himras האמריקאית וההחלטה הייתה שמערכת ה-PULS בולטת ממתחרתה במספר תחומים.

בהשוואה ל-Himras, המערכת הישראלית יכולה לשאת יותר טילים, היא מאפשרת קניית טילים נוספים באותו התקציב וזמינותה מהירה יותר. השר הוסיף כי מערכת ה-PULS תהיה מותאמת בעתיד לחימוש תוצרת יצרנים אירופאיים.

אלביט מתארת את ה-PULS כמערכת טילים ארטילרית "אוטונומית". שלא כבמערכות ארטילריה סטנדרטיות, עם מערכת ה-PULS אין צורך להניע יחידות ארטילריות בהתאם לטווח הירי הדרוש. המערכת הרבגונית הזו יכולה לירות מגוון רחב של חימושים לטווחים שונים מאותה עמדה, עד לטווחים של עד 300 ק"מ.

למשגר הרב-משימתי יש שני פודים: כל פוד מתוכנן לסוג מסוים של רקטה: רקטת Accular 122 מ"מ (18 טילים) לטווח של עד 35 ק"מ, רקטת Accular 160 מ"מ (10 טילים) לטווח של עד 40 ק"מ, רקטת ה-EXTRA (4 טילים) לטווח של עד 150 ק"מ ורקטת ה-Predator Hawk שמגיעה לטווח של עד 300 ק"מ.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית