מלחמה באוקראינה: מטוסי קרב רוסים הפציצו בטעות את העיר הרוסית בלוגרוד

משרד ההגנה הרוסי הודה שנפצעו תושבים בעיר, שבה חיים 340 אלף איש, במרחק של 40 ק"מ מאוקראינה

By Vitaly V. Kuzmin - http://vitalykuzmin.net/?q=node/615, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=50477221

מפציצים של חיל האוויר הרוסי מדגם סוחוי SU-34 שחררו בשוגג פצצות כבדות שהתפוצצו בעיר הרוסית בלוגרוד הקרובה לגבול רוסיה-אוקראינה. כמה אנשים נפצעו ונגרם נזק רב לרכוש.

משרד ההגנה הרוסי הודה שנפצעו תושבים בעיר, שבה חיים 340 אלף איש, במרחק של 40 ק"מ מאוקראינה. במקום הפיצוץ נפער בור בעומק של כ-20 מטרים, בתי מגורים בסביבה רעדו ומאות חלונות בתים התנפצו. 

מיד אחרי האירוע האשימה התקשורת הרוסית את אוקראינה במעשה, אך כעבור שעה הודה משרד ההגנה במוסקווה שהפצצות שוחררו בטעות.  לדעת מומחים היו אלו פצצות בנות 500 ק"ג.

מזכ"ל נאט"ו נפגש אתמול עם הנשיא זלנסקי בקייב והכריז שלאוקראינה יש "מקום של כבוד" בברית הצפון אטלנטית  וקרא להגדיל את הסיוע לצבא אוקראינה.

סוכנות AP מדווחת כי מזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין אמר בכנס של בעלות הברית בבסיס רמשטיין בגרמניה כי בשבועות הקרובים תתחיל ארה"ב לאמן צוותים של צבא אוקראינה בהפעלת טנקי אברמס. 31 טנקים יגיעו לבסיס הדרכה בגרמניה בסוף מאי, וכל השתלמות כזאת של צוותים אוקראינים תימשך שבועיים. מדובר בטנקי אברמס M1A1 ששודרגו בארה"ב לקראת המשלוח לאוקראינה.

גרמניה, פולין ואוקראינה חתמו על הסכם לפיו טנקי לאופרד שמספקת גרמניה לאוקראינה יועברו לבסיס בפולין לתיקונים ואחזקה. שר ההגנה הגרמני בוריס פיסטוריוס אמר שעבודות תחזוקת הטנקים ייעשו בפולין. עלות הפרויקט נאמדת ב-150 עד 200 מיליון יורו לשנה, והעבודה תחל בסוף חודש מאי.  


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית