פוטין: נציב נשק גרעיני טקטי בבלארוס | נאט"ו: החלטה מסוכנת וחסרת אחריות

אוקראינה הגיבה על דברי פוטין בדרישה לכנס מייד את מועצת הביטחון של האו"ם | פוטין הבטיח שרוסיה לא תפר את ההסכם למניעת הפצת נשק גרעיני

http://kremlin.ru/events/president/news/70754/photos/70692

ברית נאט"ו מתחה אתמול ביקורת קשה על דברי פוטין כי יציב נשק גרעיני טקטי בבלארוס, והגדירה את הדברים "החלטה מסוכנת וחסרת אחריות".

פוטין השווה את תכניתו להצבת נשק גרעיני אמריקני באירופה, והבטיח שרוסיה לא תפר את ההסכם למניעת הפצת נשק גרעיני.

אוקראינה הגיבה על דברי פוטין בדרישה לכנס מייד את מועצת הביטחון של האו"ם לדיון בנושא. בוושינגטון, מדווחת סוכנות רויטרס, התייחסו לדברי פוטין "כמעט בביטול". 

אולדסיי דנילוב, יועצו הבכיר של זלנסקי, אמר כי תכנית פוטין תפגע קשות ביציבותה של בלארוס, מדינה שלדבריו נלקחה כבת ערובה של מוסקווה.

במערב מסבירים כי נשק גרעיני טקטי פירושו נשק שיכול לסייע לנצח בלחימה בשדה הקרב, אך לא נשק שמשמיד ערים שלמות. לא ברור כמה מטעני נשק גריני טקטי יש לרוסים, בין היתר כיוון שנושא זה נחשב מסווג בדרגה גבוהה.

המכון לחקר המלחמה בוושינגטון (ISCO) סבור שגם אחרי דברי פוטין הסכנה מהסלמה גרעינית היא נמוכה ביותר. מאידך, ראשי "המערכת לביטול נשק גרעיני" בארה"ב סבורים שהודעת נשיא רוסיה מסמנת הסלמה מסוכנת.

פוטין אמר בסוף השבוע שנשיא בלארוס לוקשנקו מבקש כבר שנים שיוצב נשק גרעיני בארצו. בין רוסיה לבלארוס יש קשר הדוק, כולל קשר צבאי. ממשלת מינסק התירה לכוחות צבא רוסי להיכנס לאוקראינה דרך בלארוס. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית