ראש הממשלה נתניהו מפטר את שר הביטחון יואב גלנט | הסיבה: תגובה "רופסת" לסרבנות

בנימין נתניהו חזר מלונדון - ופיטר את גלנט | תגובת יואב גלנט: "ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי"

צילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון 

שעות ספורות אחרי שובו מלונדון פיטר ראש הממשלה בנימין נתניהו את שר הביטחון יואב גלנט, על שבעת שהותו של נתניהו בחו"ל קרא גלנט לעצירת החקיקה המשפטית.

ראש הממשלה זימן את גלנט ללשכתו, ובפגישה קצרה הודיע לו שאין לו אמון בו. גלנט מואשם בתגובות "חלשות" לתופעת ה"סרבנות". 

תגובת יואב גלנט מאמש קצרה: "ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי". המועמד הראשי להתמנות לשר הביטחון הוא שר החקלאות אבי דיכטר.

לפיטורי השר גלנט, בעבר מפקד שייטת 13 ואלוף בצה"ל, היו אמש תגובות מיידיות: מטה המחאה קרא לציבור לצאת להפגנות מחאה, ואמנם היו אמש החל משעה 10 בלילה הפגנות בתל אביב ובחיפה.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "זה שפל חדש של מממשלה אנטי ציונית שפוגעת בביטחון הלאומי. נתניהו יכול לפטר את גלנט אבל לא יכול לפטר את המציאות".

תגובה חריפה של המטכ"ל לשעבר רא"ל בדימוס גדי אייזנקוט: "אות קלון למורשת נתניהו והימור מסוכן על חיי כולנו".

גדעון סער: "מעשה של טירוף. נתניהו נחוש לדרדר את ישראל לתהום".

פיטורי שר הביטחון סוקרו בצורה נרחבת בתקשורת בעולם. כותרות ראשיות באתרי האינטרנט של עיתוני העולם. הכותרת הראשית של סוכנות רויטרס אמש: "נתניהו מדיח את שר הביטחון שמתנגד להפיכה המשפטית". 

ממתינים עתה לכמה התפתחויות: הצבעות על החוקים המרכזיים בחקיקות הרפורמה, הצפויות ביום רביעי. התייחסות הרמטכ"ל וצמרת מערכת  הביטחון לפיטורי שר הביטחון. מי יהיה שר הביטחון הבא ומתי וכיצד ימונה.

והעיקר: תנודות הנובעות ממפת האיומים החיצוניים, קרובים ורחוקים, שהציגו באחרונה ראשי הצבא, השב"כ ומשהב"ט, שחוזרים ומדגישים שיש בקרב האויבים הרואים חולשה בנעשה בעת הזאת במדינת ישראל ועלולים לנסות לנצל את מה שנראה להם כחולשה.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית