נתניהו בלונדון: "ביקורת מתונה" מרוה״מ בריטניה על הרפורמה המשפטית, מחאות קולניות ברחובות, "ביקור בפרופיל נמוך" 

ראשי הממשלה הדגישו את "השותפות העמוקה וההיסטורית בין שתי המדינות, שהן ידידות ושותפות אמת" | התקשורת הבריטית ציינה שבאופן נדיר לא פורסמה הודעה רשמית משותפת אחרי קבלת הפנים במעון ראש ממשלת בריטניה

סטילס: אבי אוחיון /לע"מ

"כשצעד ראש הממשלה בנימין נתניהו לאורך רחוב דאונינג בלונדון אל מעון ראש הממשלה בבית מספר 10 הגיעו לאוזניו קולות המחאות המלווים את נתניהו בימים אלו לכל אשר יילך", כך דיווח שרות השידור הבריטי BBC על פגישת נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונק ביום ששי.

מלשכת נתניהו נמסר: ״שני המנהיגים דנו בסוגיית הגרעין האיראני. ראש הממשלה נתניהו הודה לראש הממשלה סונאק על עמדתה הנחושה של מדינתו בנושא זה, וציין כי על המעצמות להגביר את ההרתעה והלחץ על איראן.״

התקשורת הבריטית הגדירה את אירועי סוף השבוע "ביקור בפרופיל נמוך". ראשי הממשלה הדגישו את "השותפות העמוקה וההיסטורית בין שתי המדינות, שהן ידידות ושותפות אמת".

אך בלונדון מדווחים שנתניהו שמע "ביקורת בעוצמה בינונית" מפי רישי סונק. דוברו מסר כי "ראש הממשלה (הבריטי) הדגיש את חשיבות השמירה על ערכים דמוקרטיים, וזה כולל את הרפורמות המשפטיות המוצעות בישראל".

מחוץ למעון ראש הממשלה היו המפגינים מקרב יהודי בריטניה מאוד ישירים: "זו הפעם הראשונה שיהודי בריטניה נוקטים עמדה", אמרה לכתב BBC שרון שוחט, ממארגנות המחאה נגד נתניהו, "איננו רוצים קשר עם מה שאנו רואים בישראל: גזענות, קיצוניות והתרחקות מדמוקרטיה ומערכים ליברליים".

הרב הראשי ליהודי בריטניה הרב סר אפרים מירביס קרא לאחדות יהודית, ולישראל קרא "לתמוך בעוצמה ובדבקות בעקרונות שעליה נוסדה וקמה המדינה".

התקשורת הבריטית ציינה שבאופן נדיר לא פורסמה הודעה רשמית משותפת אחרי קבלת הפנים במעון ראש ממשלת בריטניה, בעוד רישי סונק מדגיש "ערכים דמוקרטיים", וקורא לכל הצדדים לפעול למניעת הסלמה ביו"ש.

בלונדון מגדירים את אירועי סוף השבוע כ"ביקור בפרופיל נמוך". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית