איגוד הטייסים: חוק החסינות עלול לסכן את טייסי חברות התעופה הישראליות המשרתים במילואים כטייסים

"ביטול חובת החקירה", כותבים חברי איגוד הטייסים, "ובירור מקצועי על ידי ועדת מומחים ולא על ידי בית משפט עלול להעמיד אותנו בסיכון מלא״

מאת LLHZ2805 - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=62574105

איגוד הטייסים פנה אתמול לראש הממשלה, לשר הביטחון, לשרת התחבורה וליו"ר ועדת החוקה של הכנסת והזהיר מפני המשמעות החמורה מרחיקת הלכת והמיידית של חוק החסינות לגבי ציוותי האוויר הישראליים, טייסים וטייסות בחברות התעופה הישראליות. 

יו"ר איגוד הטייסים קברניט מידן בר כתב לבנימין נתניהו, ליואב גלנט, למירי רגב ולשמחה רוטמן כי עד כה נהנו טייסי חברות התעופה (המשרתים כטייסים בחיל האוויר במילואים) מהגנה משפטית מפני הדין הבינלאומי, הגנה הנשענת על מערכת המשפט בישראל, על חובת חקירה בישראל ועל עצמאות והסתמכות הדין הבינלאומי על אלה. 

"טייסות וטייסים אינם שונים בשרותם הצבאי באופן עקרוני, החיכוך בפעילות מבצעית הוא נחלת כולם. אולם בציוותי אוויר מדובר במקום עבודתם, שכן הם אינם בוחרים מתי ולאן לטוס.

"ביטול חובת החקירה", כותבים חברי איגוד הטייסים, "ובירור מקצועי על ידי ועדת מומחים ולא על ידי בית משפט עלול להעמיד אותנו בסיכון מלא לצורך חשיפה מוגברת לדרישות חקירה כאלו בעולם כולו".

בהמשך מכתב יו"ר איגוד הטייסים נאמר כי הדין הנוהג בישראל עד עתה הצליח לאזן ולהגן על אוכלוסיות אלו. אולם מהצעת החוק הנוכחית עולה סיכון ממשי והזמנה להתגרות מצד ארגוניים שונים הממתינים להעברת החוק, אשר השפעתו עלולה להיות מרחיקת לכת על התעופה הישראלית כולה.

הטייסים פונים למכותבים להיות מודעים לסוגיה חמורה זו ולמנוע את העמדתם חשופים במצב מסוכן ברחבי העולם.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית