טורקיה חושפת כלי טיס בלתי מאייש חדש לתקיפה ואיסוף מודיעין

הכטמ"מ החדש, שצורתו כצורת כנף מעופפת וממדיו כמו מטוס קרב קל, נועד לתקיפה, לתצפית , לאיסוף מודיעין וללוחמה אלקטרונית

Photo: TAI

יממה אחרי  שטורקיה חשפה את מטוס הקרב העתידי שלה TF-X נחשף אתמול כלי טיס חדש: כטמ"מ שכינויו  ANKA-3, תוצרת התעשיה האווירית הטורקית TAI.

הכטמ"מ החדש, שצורתו כצורת כנף מעופפת וממדיו כמו מטוס קרב קל, נועד לתקיפה, לתצפית , לאיסוף מודיעין וללוחמה אלקטרונית, ל"א. התעשיה האווירית מדגישה את משימתו של הכטמ"מ,   והיא דיכוי והשמדה של מערכי הגנ"א של האויב. הרעיון המבצעי הטורקי הוא שת"פ עתידי בין מטוס הקרב החדש לבין הכטמ"מ אנקה-3.

בתצלומי הכטמ"מ נראות נקודות תלייה לחימוש ודלק, וכן תאי חימוש פנימיים כדי שהכלי יהיה כמעט חמקני ויקשה על מכ"ם האויב לגלותו. המנוע הוא טורבו-פן.

סגן נשיא טורקיה פואט אוקטאי אמר על הכלי החדש: "אנקה-3 עם מנועו, מהירותו, המטע"ד הגדול שלו וצורתו הייחודית – זה כלי טיס הפותח דף חדש בעולם הכלים הבלתי מאויישים". THE DRIVE מוסר שטיסות מבחן ראשונות של הכטמ"מ יחלו בחודש אפריל.

מומחי תעופה צבאית מציינים שהתעשיות הטורקיות מפתחות ומייצרות מגוון גדול של כלים בלתי מאויישים צבאיים, שלחלקם יש כבר ניסיון מבצעי, ויש להניח שטורקיה תוכל לייצא כמויות גדולות של כטמ"מים מסוגים שונים, כולל החדישים ביותר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית