ביידן לנתניהו: שינויים יסודיים חייבים להתבסס על הסכמה ציבורית רחבה ככל האפשר

בשיחת טלפון, הדגיש הנשיא האמריקנית את חשיבות השמירה על הערכים הדמוקרטיים בנושא הרפורמה המשפטית בישראל

מפגינים בת״א נגד המהפכה המשפטית. צילום:  Matan Golan / SOPA Images/Sipa USA

הנשיא ביידן שוחח אתמול בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והדגיש את חשיבות הערכים הדמוקרטיים בנושא הרפורמה המשפטית בישראל.

ביידן אמר לנתניהו: "אני תקווה שתימצא נוסחת פשרה", ואף הציע את עזרתו. הבית הלבן הודיע שהנשיא הדגיש את אמונתו שערכים דמוקרטיים תמיד היו וחייבים להתקיים כאבן יסוד ביחסי ארה"ב וישראל. חברות דמוקרטיות מתחזקות באמצעות איזונים ובלמים, ושינויים יסודיים חייבים להתבסס על הסכמה ציבורית רחבה ככל האפשר, אמר ביידן.

הנשיא התייחס לוועידה שהתכנסה במצרים והדגיש שכל הצדדים חייבים לנקוט בצעדים משותפים לשיפור התיאום הביטחוני, לגינוי הטרור ולשימור האפשרות של פתרון שתי מדינות. בשיחת הטלפון נדון האיום האיראני והרחבת מעגל קשרי ישראל עם מדינות ערביות.

נתניהו עדכן את הנשיא על הפיגוע אתמול בחווארה והודה לו על מחוייבות הסיוע הביטחוני האמריקני. לדברי ראש הממשלה, ישראל תמשיך להגן על עצמה ותפעל נגד טרוריסטים ותומכיהם.

שיחת הטלפון בין הנשיא ארה"ב לראש ממשלת ישראל היתה חלק מלחץ בינלאומי בנושא הרפורמה  המשטית, הכוללת בצד האמריקני גם את מזכיר המדינה אנתוני בלינקן  ואת השגריר בישראל תום ניידס ומנהיגים יהודים  בארה"ב להשגת פשרה בנושא הרפורמה המשפטית.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית