זיג זאואר רכשה את ג'נרל רובוטיקס

כשברקע הזכייה של זיג זאואר בפרויקט הנשק המחלקתי של הדור-הבא (Next Generation Squad Weapons - NGSW) של צבא ארה"ב, רכישה זו היא חלק מהמאמץ של החברה להפוך לחנות כל-בו למערכות יבשתיות

תמונה: ג׳נרל רובוטיקס

זיג זאואר, (SIG SAUER) ספקית ויצרנית של כלי נשק, אלקטרו-אופטיקה, תחמושת, רובי אוויר, משתיקי קול ועמדות נשק נשלטות-מרחוק, הודיעה בשבוע שעבר על רכישת חברת ג'נרל רובוטיקס (General Robotics), יצרנית ישראלית של עמדות נשק נשלטות-מרחוק קלות משקל ואמצעים רובוטיים טקטיים עבור פלטפורמות מאוישות ובלתי מאוישות ומערכות נגד רחפנים. סכום הרכישה לא נמסר.

רון כהן, נשיא ומנכ"ל  זיג זאואר אמר, "רכישה זו תרחיב מאוד את המגוון ההולך וגדל של מערכות נשק מתקדמות של זיג זאואר. הצוות של ג'נרל רובוטיקס מוביל את הדרך בפיתוח של עמדות נשק אינטואיטיביות וקלות משקל עם הפתרון שלהם המוכח מבצעית".

בהודעתה אומרת החברה כי לאחרונה צבא ארה"ב בחר במקלע הקל  ,XM250 ברובה האוטומטי XM7 ובתחמושת היברידית, כולם מתוצרת זיג זאואר, לפרויקט הנשק המחלקתי של הדור-הבא (Next Generation Squad Weapons - NGSW), בחירה המהווה צעד היסטורי קדימה בטכנולוגיית הנשק. פרויקט NGSW נמצא כעת בשלבי ביצוע מוקדמים וצבא ארה"ב יחלק נשקים אלו ברמת המחלקה במהלך שנת 2023.

כך, למעשה, זיג זאואר מציינת במפורש את היישומים האפשריים לחיבור שבין שתי החברות. נשקי ה-NGSW של זיג זאואר תואמים לחלוטין לעמדות הנשק הקל שפותחו על ידי ג'נרל רובוטיקס ובכך תתאפשר לזיג זאואר כניסה לתחום חימוש רק"מים וכן לתחום ההגנה מפני רחפנים.

דוגמא ראשונה לשת"פ זה ניתן היה לראות כבר בתערוכת ShotShow בלאס וגאס בחודש ינואר האחרון, בה הוצגה עמדת נשק של ג'נרל רובוטיקס המצוידת במקלע הקל XM250 על גבי רק"מ Polaris MRZR.

"השילוב של עמדת הנשק הנשלטת-מרחוק של ג'נרל רובוטיקס עם נשקי המחלקה הקלים של זיג זאואר ועם התחמושת ההיברידית בלחץ-גבוה יחוללו מהפכה בתחום הנשק הקל עבור צבאות ברחבי העולם. רכישה זו מגדילה באופן אקספוננציאלי את היכולות של מערכות הנשק הקלות שלנו ומספקות התקדמות בניידות, קטלניות גדולה יותר והגנה רבה על הלוחמים של ימינו", המשיך כהן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית