ראש בראש עם בזק: IBC אנלימיטד מרחיבה את פריסת הסיבים לשני מליון בתי אב

חברת IBC אנלימיטד שכבר היום מגיעה ללמעלה מ-1,150,000 משקי בית, מחויבת ע״פ תנאי הרישיון שלה בחיבור אינטרנט אולטרה מהיר לכ-1.7 מיליון משקי בית עד לשנת 2026 | כעת החברה הרחיבה את היעד לשני מליון

קרדיט: רמי זרנגר

דירקטוריון IBC אנלימיטד, בבעלות HOT, סלקום, קרן תש"י וחברת החשמל אישר פה אחד את הגדלת פריסת רשת הסיבים האופטיים המתקדמת של החברה למאות אלפי משקי בית נוספים לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל כך שבסך הכל תגיע החברה ללמעלה משני מיליון משקי בית.

חברת IBC אנלימיטד שכבר היום מגיעה ללמעלה מ1,150,000- משקי בית מחויבת ע״פ תנאי הרישיון שלה בחיבור אינטרנט אולטרה מהיר לכ-1.7 מיליון משקי בית עד לשנת 2026, אך קצב הפריסה המהיר של החברה יאפשר לה להגיע ליעד זה הרבה לפני כן.

במקביל, כצעד משלים למהלך, אישר בשבוע שעבר דירקטוריון חברת סלקום להגדיל בהדרגה את התחייבותה לרכוש זכויות לשימוש בתשתית הסיבים האופטיים של IBC אנלימיטד. ע״פ ההסכם שגובש בין החברות, התחייבות חברת סלקום תעלה ותעמוד על מינימום של 15% החל מיולי 2024.

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון הכריזה IBC אנלימיטד כי החלה בשדרוג הרשת לטכנולוגיה המתקדמת בעולם הסיבים - XGS-PON והחל מסוף הרבעון הראשון תאפשר החברה מכירה של חבילות של עד 5 ג’יגה סימטרית ורק חברות התקשורת שמשתמשות בתשתית הסיבים האופטיים של IBC אנלימיטד.

מנכ"ל IBC אנלימיטד, יוסי חבר: "אישור הרחבת הפריסה לשני מיליון משקי בית יביא את בשורת התחרות והאינטרנט המהיר בטכנולוגיה המתקדמת בעולם למאות אלפי משקי בית נוספים. אני מודה לבעלי המניות של IBC על האמון הרב בחברה ובדרך שלה.״

מנכ"ל קרן תש"י, ירון קסטנבאום: "החלטת הדירקטוריון היא אבן דרך חשובה בהפיכתה של  IBC אנלימיטד לחברת תשתיות התקשורת המובילה בישראל. מאז הצטרפותה של קרן תש"י לגרעין השליטה של IBC בשנת 2019 החברה מראה מידי שנה נתוני צמיחה דו ספרתיים מצוינים תוך שהיא משנה את שוק התקשורת בישראל ללא היכר. הקרן מחויבת להמשך צמיחתה של IBC אנלימיטד ובטוחה שהחברה תמשיך להציג תוצאות מצוינות גם בשנים הקרובות בהתאם למדיניות בעלי המניות."

מנכ"לית HOT, טל גרנות גולדשטיין: ״הביקושים לחיבור מתקדם וצריכת הנתונים בישראל נמצאים בשיא כל הזמנים וההחלטה שקיבלנו היום, להרחיב את הפריסה לשני מיליון משקי בית תענה על הדרישות הללו.״ 

מנכ"ל סלקום, דניאל ספיר: "הרחבת הפריסה לשני מיליון משקי בית, תאפשר לסלקום להמשיך לממש את אסטרטגיית הצמיחה בעולם הסיבים ולהעניק ללקוחות רבים אפשרות להנות משירות האינטרנט העוצמתי של סלקום. אנו מודים ל-IBC על המחויבות העמוקה לקידום תשתיות הסיבים החזקות והמתקדמות בשוק התקשורת ומאמינים כי ביכולתה להביא את מהפכת הסיבים לכל בית בישראל."

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל: ״טכנולוגיית התקשורת באמצעות סיבים אופטיים משדרגת ומשפרת את ביצועי מערכות המחשוב, מהירות תגובותיהן, עוצמת ומורכבות חישוביהן. מדובר בכלי עבודה ממדרגה ראשונה, המציב את מדינת ישראל בשורה אחת עם המדינות המפותחות והמתקדמות ביותר במחוזותינו. ״

חברת IBC אנלימיטד מוחזקת על ידי איי.בי.סי אנלימיטד החזקות שותפות מוגבלת (70%), המוחזקת בחלקים שווים על ידי: קרן תשתיות לישראל, HOT, סלקום וע"י חברת החשמל (30%).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית