Optimove הישראלית מזהה התמכרות להימורים ברשת באמצעות בינה מלאכותית

המערכת של אופטימוב אומנה לזהות דפוסי התנהגות שאופיינים למהמרים בסיכון מתוך מיליוני פעולות שמבצעים המהמרים, וזאת על פי ניתוח ולמידה של מידע ונתונים היסטוריים

By Ian Muttoo from Mississauga, Canada - Casino at the Empire - Opening Night, Leicester Square, LondonUploaded by ZH2010, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9656535

חברת הסטארטאפ Optimove מפעילה אלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית ולמידת מכונה כדי לסייע לחברות ההימורים אונליין לזהות מהמרים המפתחים מאפייני התנהגות המצביעים על בעיית הימורים פוטנציאלית.

מהמרים המפתחים התמכרות להימורים עלולים לספוג הפסדים כלכליים שאין הם יכולים לעמוד בהם, עד כדי פשיטת רגל, בנוסף לנזק הנפשי שעלול להיגרם לעצמם ולמשפחותיהם.

המערכת של אופטימוב אומנה לזהות דפוסי התנהגות שאופיינים למהמרים בסיכון מתוך מיליוני פעולות שמבצעים המהמרים, וזאת על פי ניתוח ולמידה של מידע ונתונים היסטוריים.

ההתנהלות האופיינית למהמרים בסיכון כוללת "רדיפה אחר הפסדים", כלומר הפקדת כסף חדש בניסיון לייצר רווחים שיכסו על הפסדים שצברו, בילוי זמן ממושך מדי באתר ההימורים, השעות שבהם מתבצעים ההימורים ביום או בלילה וביצוע הימורים גדולים, ביחס לפרופיל הספציפי של המשתמש. 

המודל עבר אימון והכשרה שמאפשרת לו להעניק לכל משתמש דרוג על פי מידת הסיכון, ועל פי מידת הסיכון לשנות את הרכב המסרים השיווקים שהם מקבלים. במקום מסרים קידומיים גרידא, מהמרים אלה יקבלו מסרים ממוקדים שיעודדו אותם לקחת הפסקה, להפחית את סכום המשחק או לקבל עזרה.

במקביל, המערכת מעדכנת את חברת ההימורים כדי שיעניקו לשחקן או השחקנית תשומת לב מיוחדת ויבחנו אם יש צורך בהתערבות. המערכת משמשת כיום חברות משחקים גדולות בעולם בהן BetMGM, Penn National Gaming ו-Rush Street Interactive. 

"מעקב אנושי אחר התנהלות מהמרים וזיהוי מקרי סיכון מצריך כוח אדם רב והכשרה ממושכת ואין אפשרות מעשית לעשות זאת," אומר יונתן ענבר, דירקטור שירותים אסטרטגיים באופטימוב. "בנוסף, אנשים שיעסקו בכך יסבלו מהטיות אנושיות בהחלטותיהם.

״חברות מסוימות משתמשות בשיטות מיושנות כמו שאלוני הערכה עצמית, שאף אחד לא יכול למלא באוביקטיביות. האלגוריתם שפיתחנו אוסף נתונים ממקורות רבים, כולל עסקאות קודמות, משחקים שהמהמר מתמקד בהם, ניתוח אינטראקציות עם שירות הלקוחות ועוד. חובה להכיר את האדם הספציפי, מאחר וסכום הימורים שיכול להיות משמעותי וגורלי עבור אדם אחד, יכול להיות זניח למהמר בעל אמצעים."

"הפלטפורמה שלנו היא מענה לצורך של חברות ההימורים לשמור על המהמרים, הן בשל הדרישות הרגולטוריות והן בשל רצונן לשמור על לקוחותיהם לטווח ארוך. מהמר שקורס כלכלית יוצא מהמשחק, תרתי משמע. אירועים כאלו יוצרים שם רע לענף ואימפקט שלילי בעולם, דבר שאיש לא רוצה בו.

״כיום אין די בחתימה פורמלית של מהמרים על טפסי ויתור משפטיים בעת ההרשמה לאתר ויש צורך בצעדים מעשיים לזהות ולטפל במקרי סיכון. חלק מהתקנות בתחום ההימורים נחקקו לפני 100 שנים ולא נותנות מענה לעידן הטכנולוגי. האלגוריתם בעצמו לא מקבל החלטות, הוא כלי עזר חכם ומתקדם המספק המלצות ודרכי פעולה למנהלי האתר."

אופטימוב פיתחה פלטפורמה המשרתת 500 חברות בתחומי הקמעונאות, ספורט, גיימינג, איקומרס, תקשורת ושירותים פיננסיים בניהול אסטרטגיות שיווק CRM ללקוחות קיימים בקנה מידה רחב ולבצע התאמה אישית של אלפי קמפיינים למאות פלחי לקוחות בעלי מאפיינים דומים עם מסר מדויק, תזמון ושימוש בערוץ השיווקי האופטימלי.

אופטימוב מיישמת פתרון מבוסס בינה מלאכותית הקובע באופן עצמאי, בהתבסס על דאטה רחבה, מהו המסר הבא הנכון ביותר לכל לקוח ולקוח, ומייתר את הצורך במיפוי ידני של מסרים אלו. הפלטפורמה משמשת כיום למשלוח של יותר מ-81 מיליארד הודעות מותאמות אישית בכל שנה, ומסייעות למותגים וחברות להגדיל את הרווח הנקי והממוצע מלקוחותיהם לאורך מערכת היחסים שלהם עם החברה ביותר מ-33%.

החברה נוסדה בשנת 2009 על ידי פיני יקואל, המשמש מנכ"ל ומונה כיום 440 עובדים במרכז הפיתוח בישראל ובמשרדים בארה"ב ובאירופה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית