רפאל מתכננת הקמת מפעל מקומי לייצור טילי נ"ט ספייק באוסטרליה

להקמת מפעל הייצור המקומי יש בסיס וגב כלכלי ועסקי חזק מעצם העובדה שמערכות טילי Spike LR2 כבר נבחרו על ידי משרד ההגנה האוסטרלי לצייד את מאות הרק"מים החדשים של צבא אוסטרליה

תמונה: רפאל

האם אנחנו לקראת הקמת מפעל של רפאל לייצור טילי ספייק באוסטרליה, הראשון מסוגו מחוץ לישראל? חברת המיזם המשותף של רפאל וחברת ווארליי (Varley) האוסטרלית, ווארליי רפאל אוסטרליה (VRA), אישרה-מחדש את כוונותיה להקים מפעל באוסטרליה לייצור טילי נ"ט מונחים מסוג Spike LR2 וערכות שיגור לטילים אלו.

VRA כבר מייצרת ומספקת מרכיבים של ערכות השיגור לרשת האספקה העולמית של רפאל עבור רק"מ הסיור בוקסר (Boxer) מתוצרת חברת ריימנטאל עבור הצבא האוסטרלי. זוהי הפעם הראשונה שרכיבים כלשהם של מערכת ה-Spike מיוצרים מחוץ למפעלים בישראל של רפאל תחת פיקוח מחמיר של החברה הישראלית.

חברת VRA  סבורה כי להקמת מפעל הייצור המקומי יש בסיס וגב כלכלי ועסקי חזק מעצם העובדה שמערכות טילי Spike LR2 כבר נבחרו על ידי משרד ההגנה האוסטרלי לצייד את מאות הרק"מים החדשים של צבא אוסטרליה.

כבר בחודש ספטמבר 2017, כאשר הוקמה חברת המיזם המשותף VRA, הכריזו השותפים על כוונה להקים מפעל לייצור טיל נ"ט Spike LR2 באוסטרליה, מתוך מטרה להתמודד במסגרת מכרז הרק"מים הגדול לצבא האוסטרלי LAND 400 Phase 2.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית