שר החוץ הסיני: "סכסוך ועימות עם ארה"ב בלתי נמנע״

צ'ין גאנג (QIN GANG) הזהיר בנאום הבכורה שלו כשר חוץ בקונגרס העממי בבייג'ין מפני התנגשות מעצמות אם ארה״ב לא תשנה את המדיניות שלה כלפי סין 

Credit: Kyodo via Reuters Connect

"סכסוך ועימות עם ארה"ב הם בלתי נמנעים, אם וושינגטון לא תשנה את מדיניותה" – הזהיר אתמול שר החוץ החדש של סין צ'ין גאנג (QIN GANG) בנאום הבכורה שלו כשר חוץ בקונגרס העממי בבייג'ין.

צ'ין, שהיה עד כה שגריר ארצו בארה"ב, היה ידוע בוושינגטון כדיפלומט מתון וזהיר. אולם, מדווחת רשת CNN, אתמול הוא נשא נאום תוקפני, אפילו לוחמני, כאשר הזהיר מפני "השלכות קטסטרופליות" של מה שכינה "הימור מסוכן" בדרך שוושינגטון נוהגת במעצמת-על אחרת. 

"אם ארה"ב לא תלחץ על הבלמים אלא תמשיך לדהור בדרך הרעה, שום גורם לא יוכל למנוע הידרדרות, וללא ספק יהיו סכסוך ועימות", אמר.

בארה"ב אומרים כי נאום זה של שר החוץ החדש התווה את מדיניות החוץ של סין לשנה הקרובה, שתכלול מתיחות עם ארה"ב ויתר שת"פ עם רוסיה.

יום לפני הנאום בקונגרס העממי, האשים צ'ין את ארה"ב בכך שהגזימה בטיפול בבלון הביון הסיני שריחף מעל ארה"ב לפני כחודש, ואמר שזה היה משבר דיפלומטי שניתן היה למנעו.

בנאום בקונגרס העממי תקף צ'ין את  האסטרטגיה האמריקנית באזור ההודי-פסיפי והאשים את וושינגטון ביצירת גושים פוליטיים "המולידים פרובוקציות. ארה"ב נוהגת כך כדי להקים גרסה הודית-פסיפית של נאט"ו במזרח הרחוק", אמר שר החוץ הסיני, קרא לוושינגטון לא להתערב בענייניה הפנימיים של בייג'ין ותקף את תגובות ארה"ב בנושאי טייוואן ואוקראינה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית