יפן רוצה לפתח מערכת הגנה אווירית לטובת יירוט טילים היפרסונים

פיתוח טיל הקרקע-אוויר המשופר מסוג Type-03 לטווח בינוני, המיוצר על ידי קבלנים כמו מיצובישי אלקטריק עבור כוח ההגנה העצמי הקרקעי, יתחיל בשנת הכספים 2023

By Rikujojieitai Boueisho (陸上自衛隊 / Japan Ground Self-Defense Force) - http://www.mod.go.jp/gsdf/fan/photo/equipment/index.html, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=55171328

יפן מתכננת להציג טיל חדש מתוצרת בית המסוגל ליירט טילים בליסטיים ונשק היפרסוני עד 2027, במטרה להגן טוב יותר על תחנות כוח גרעיניות ותשתיות אחרות, כמו גם על האיים המרוחקים שלה.

פיתוח טיל הקרקע-אוויר המשופר מסוג Type-03 לטווח בינוני, המיוצר על ידי קבלנים כמו מיצובישי אלקטריק עבור כוח ההגנה העצמי הקרקעי, יתחיל בשנת הכספים 2023. הטיל נקרא גם Chu-SAM. הטיל אמור להשלים את ה-Patriot Advanced Capability-3.

התוכניות הן לעדכן תוכנה עד 2027. גרסה עם חומרה מעודכנת, כולל מנגנוני הנחייה ושיגור טובים יותר, צפויה להיות מושקת בסביבות שנת 2030. כ-14 יחידות קרקעיות ברחבי יפן יצוידו ב-Chu-SAM המעודכן. הצעה אחת תכניס מחציתם לאיי ננסי (Nansei Islands).

אתרים פוטנציאליים כוללים את מחנה GSDF Yonaguni, כ-110 קילומטרים מטייוואן, וכן מחנה חדש המתוכנן להיפתח במרץ באי אישיגאקי הסמוך. 

לרוסיה ולסין יש כלי גלישה היפרסוניים, שיכולים לנסוע במהירות פי חמישה או יותר ממהירות הקול בגובה של כ-20 ק"מ עד 100 ק"מ. המסלול הנמוך אומר שלא ניתן ליירט אותם ביעילות על ידי SM-3. קשה לזהות אותם על ידי מכ"ם היות והם נעים במסלולים מורכבים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית