העסקה נסגרה: אלביט תספק תותחים ומשגרי רקטות לדנמרק בהיקף 252 מיליון דולר

במסגרת החוזה אלביט מערכות תספק מערך ארטילרי גדודי של ATMOS ורקטות ארטילריות מסוג PULS

תמונה: אלביט 

אלביט הודיעה היום כי זכתה בשני חוזים בהיקף כולל של 252 מיליון דולר לאספקת מערכות ארטילריה למדינה אירופאית חברת נאט"ו. כפי שדיווחנו בסוף ינואר האחרון, מדובר בדנמרק

במסגרת החוזה הראשון בסכום של 119 מיליון דולר, אלביט מערכות תספק מערך ארטילרי גדודי של ATMOS (מערכת הוביצר רכובה אוטונומית) הכולל תותח הוביצר בקליבר 155/52 מ"מ הנישא על משאית. החוזה יבוצע במשך שנתיים.

במסגרת החוזה השני בסכום של 133 מיליון דולר, אלביט מערכות תספק שתי סוללות של מערכות משגרי רקטות ארטילריות מסוג PULS™, כולל חבילת רקטות וטילים. החוזה יבוצע במשך שלוש שנים.

מערכת הארטילריה המודולרית ATMOS הנה פתרון הוביצר מוכח, המסוגל לירות את כל הפגזים והקליעים בעלי אישור נאט"ו 155 מ"מ, בעל טווח אפקטיבי של למעלה מ-40 ק"מ עם קליעים סטנדרטיים ובנוסף מציע טווח מורחב עם קליעים בעזרת רקטות (RAP). ה-ATMOS מתוכנן לשיגור ותפעול מהיר ומאפשר לספק תמיכה ארטילרית למגוון רחב של משימות.

משגרי ה-PULS  של אלביט מערכות תומכים בירי רקטות מעופפות חופשיות וכן טילים מונחים מדויקים בטווח של 12 ק"מ ועד 300 ק"מ. משגר ה-PULS ניתן להתאמה מלאה לפלטפורמות קיימות עם גלגלים ונגררים, מה שמאפשר הפחתה משמעותית בעלויות התחזוקה וההדרכה.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: "אנו עדים למסלול של ביקוש מוגבר לפתרונות ארטילריה מתקדמים מצד צבאות ברחבי העולם, כולל מדינות אירופאיות וחברות נאט"ו, כחלק ממאמציהן להגביר את האפקטיביות של הכוחות החמושים שלהם. המערכות המוכחות מבצעית שלנו מספקות פתרון חסכוני ומתקדם כדי לענות על הדרישה הזו."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית