דנמרק רוכשת תותחים ומשגרי רקטות של אלביט

אספקת המערכות צריך להסתיים במהלך 2023 | מדובר ברכש 19 תותחים חדשים ו-8 מערכות רקטות PULS | מדובר בעסקה שניה שבה תותחים ישראלים מחליפים צרפתיים (גם בקולומביה העדיפו תותח ישראלי) 

דנמרק רוכשת תותחים ומשגרי רקטות של אלביט

Elbit Systems photo of the ATMOS
 

על פי פרסומים בדנמרק, הממשלה החליטה לרכוש תותחים חדשים מאלביט. זאת, מאחר והתותחים הישנים, תוצרת Caesar הצרפתית נתרמו לאוקראינה. מדובר ברכש 19 תותחים חדשים ו-8 מערכות רקטות PULS. 

״הממשלה החליטה בשבוע שעבר לתרום 19 מערכות ארטילריה תוצרת Caesar למאבקה של אוקראינה ברוסיה. התרומה נעשתה לבקשת האוקראינים ובעקבות ייעוץ מקצועי של פיקוד ההגנה, אך במקביל הותירה פער יכולת בחיל החימוש״, לפי הפרסום. 

״על בסיס המלצות פיקוד הביטחון, סוכנות החומרים והרכש (FMI) של משרד הביטחון ערכה חיפושים בשוק כדי למצוא ספק שיוכל לספק במהירות ציוד חדש לחיל החימוש ובכך לסגור את פער הקיבולת.

״FMI החלה במשא ומתן עם היצרנית אלביט מערכות לאספקת תותחי ATMOS ומערכות משגרי רקטות PULS בהקדם האפשרי. משגרי הרקטות משלימים את הפער במערכות הארטילריה, שכן בתחילה לא ניתן לקבל מספיק ארטילריה במהירות מספקת כדי לענות על הצרכים המבצעיים של ההגנה.

הרכש אמור לשרת את חטיבה 1 של הצבא הדני (1st brigade). על פי הפרסום, אספקת המערכות צריך להסתיים במהלך 2023, היות והחטיבה הזו אמורה להיות חלק מיוזמת המוכנות של נאט"ו (NRI) החל ב-1 בינואר 2024.

על פי פרסומים גלויים, הרקטות של אלביט יכולות להגיע לטווח של 300 ק״מ. התותח של אלביט לטווח של 40 ק״מ. 

 

אולי יעניין אותך גם