תלויים באמריקאים: הסכם שיתוף פעולה לקידום אספקה בשעת חירום

במשרד הביטחון רואים מה קורה באוקראינה בהיבט לוגיסטיקה, ומבינים שצה״ל תלוי בבסיס תעשייתי אמריקאי | המטרה: עדיפות ברכש ואספקת אמצעי לחימה מתעשיות ישראליות ואמריקניות בעת חירום 

קרדיט לתמונות: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

משרד הביטחון הישראלי ומשרד ההגנה האמריקני חתמו על הסכם שיתוף פעולה לקידום אספקה בשעת חירום, שיעניק לשתי המדינות עדיפות ברכש ואספקת אמצעי לחימה מתעשיות ישראליות ואמריקניות.

על ההסכם חתמו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר ותת-מזכיר המדינה האמריקני לרכש, ד״ר ויליאם לה-פלאנט, במסגרת הדיאלוג הביטחוני-אסטרטגי לקידום שיתוף פעולה בתחומי הרכש, המו"פ והשת"פ התעשייתי (DAAG), שאירח משרד הביטחון בישראל.

הסכם Security of Supply arrangement יאפשר התמודדות טובה יותר עם משבר הייצור עולמי, שהוחרף כתוצאה מהמלחמה באוקראינה ומשבר הקורונה ושהשפיע גם על יכולות האספקה של התעשיות הביטחוניות. ההסכם מהווה עוגן נוסף ליחסים הביטחוניים הייחודיים של המדינות ולמחוייבות העמוקה בין המדינות. 

בדיאלוג האסטרטגי בין משרד הביטחון הישראלי למשרד ההגנה האמריקני, דנו הצדדים בהעמקת שיתופי הפעולה הביטחוניים בתחומי המחקר והפיתוח, ההצטיידות ושיתוף הפעולה התעשייתי. זמיר ועמיתו האמריקני דנו גם באתגרי הביטחון הגלובאליים ובמזרח התיכון ובראשם התנהלותה של איראן  ששואפת לערעור היציבות באיזור וכן מהווה איום על היציבות הגלובאלית לאור מעורבותה במלחמה באוקראינה. 

כחלק מהביקור סיירה המשלחת האמריקנית בתעשיות ביטחוניות ישראליות ובחנה טכנולוגיות מתקדמות בתחומים שונים.

תת-מזכיר ההגנה האמריקני הודה למנכ"ל משרד הביטחון על המפגש ועמד על מחויבותה של ארה"ב לחיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, אמר לעמיתו: "היחסים הביטחוניים בין ישראל וארה"ב הם איתנים, מבוססים על שותפות עמוקה ועל ערכים משותפים. נמשיך לעמוד יחד מול האתגרים הביטחוניים המשותפים ובראשם האיום האיראני על יציבות האזור. נפעל במשותף להמשיך ולהבטיח את היתרון הצבאי האיכותי של מדינת ישראל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית