רוסיה פורשת מהסכם הפחתת הנשק הגרעיני עם ארה״ב

פוטין הודיע שחתם על צו להכנסת שלוש מערכות נשק חדשות לשדה הקרב, ואיים שארצו עלולה לחדש את הניסויים הגרעיניים

http://kremlin.ru

הנשיא פוטין שב והשמיע ביום אזהרה גרעינית למערב, והודיע שהוא משעה את רוסיה מהסכם START שמטרתו הפחתת ראשי נפץ גרעיניים מול ארה״ב. 

פוטין הודיע שחתם על צו להכנסת שלוש מערכות נשק חדשות לשדה הקרב, ואיים שארצו עלולה לחדש את הניסויים הגרעיניים.

בנאום בפרלמנט במוסקווה לקראת יום השנה למלחמת אוקראינה הודיע פוטין שרוסיה תשיג את כל מטרות המלחמה, והאשים את המערב בניסיון להרוס את רוסיה.

"האליטות של המערב אינן מסתירות את מטרתן ואינן מבינות שאין שום אפשרות להביס את רוסיה בשדה הקרב". את ארה"ב האשים בכך שהיא הופכת את הסכסוך לעולמי, והודיע שרוסיה משעה את השתתפותה בהסכם START החדש. "אני נאלץ להודיע שרוסיה משעה את השתתפותה בהסכם", אמר.

פוטין הוסיף ואמר כי בוושינגטון יש אנשים שמתכננים לחדש את הניסויים הגרעיניים, ולכן על משרד ההגנה וגורמי הגרעין ברוסיה להיות מוכנים לערוך ניסויים של הנשק הגרעיני הרוסי, אם יהיה בכך צורך". 

בהמשך נאומו אמר: "לפני שבוע חתמתי על צו להכנסת מערכות נשק קרקעיות חדשות לשדה הקרב". סוכנות רויטרס מוסרת כי לא ברור לאיזו מערכת התכוון פוטין.

בהקשר זה אמר פוטין שאוקראינה איימה בעבר לתקוף מתקן שנמצא עמוק בתוך שטח רוסיה ובו נמצאים מפציצים גרעיניים.

בעת שפוטין נשא את נאומו בפרלמנט נותקה הגישה לאתרי הטלוויזיה והרדיו הממלכתיים במוסקווה למשך שעתיים בזמן נאום הנשיא, ונכתב שדובר ב"עבודות טכניות". 

יבגני פריגוז'ין, מייסד כוח וגנר, האשים את שר ההגנה הרוסי שויגו ואת הרמטכ"ל בכך שמנעו אספקת תחמושת ללוחמי כוח וגנר באוקראינה, בניסיון להרוס את הכוח. התנהגותם גבלה בבגידה, אמר, והוסיף כי ראשי הצבא מונעים אספקה מלוחמי הכוח שלו ממניעי שנאה אישית לו, לפרוגו'זין. 

הנשיא ביידן עבר אתמול מקייב לפולין, ובשיחותיו עם הנשיא הפולני הדגיש את חשיבות ההגנה על ביטחון אירופה והגדיר את נאט"ו כברית החשובה ביותר בהסטוריה, וכי הברית חזקה.

לפני שובו לוושינגטון, ייפגש ביידן עם תשע חברות האגף המזרחי של נאט"ו כדי לחזור על תמיכת ארה"ב בברית הצפון אטלנטית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית