תא"ל במיל' דני גולד, ראש מפא"ת: "בעזרת AI - משימה שפעם לקחה שנה שלמה, היום מתכווצת לחודש אחד"

תא"ל במיל' דני גולד, ראש מפא"ת, דיבר בכנס שבוע ה-AI באוניברסיטת תל אביב. הוא סיפר כי במפא"ת פונים בשנים האחרונות לשיתוף פעולה עם המגזר הפרטי והמסחרי בשלל תחומים

 צילום: דרור סיתהכל

תא"ל במיל' דני גולד, ראש מפא"ת, דיבר בכנס שבוע ה-AI באוניברסיטת תל אביב. הוא סיפר כי במפא"ת פונים בשנים האחרונות לשיתוף פעולה עם המגזר הפרטי והמסחרי בשלל תחומים, כגון רחפנים, למידת מכונה (ML) ובינה מלאכותית (AI), רובוטיקה, ועוד, בעיקר עם חברות סטארטאפ. "כמובן שאנו גם משתפים פעולה גם ארגוני אנטרפרייז, ועם רשות החדשנות בתוכנית הלאומית בתחום הבינה המלאכותית והקוואנטום".

"בינה מלאכותית נמצאת בכל מקום", המשיך גולד, "כאשר באים לפתח מערכת AI במסה גדולה, יש לא מעט אתגרים. לכן, פיתחנו תשתית משותפת לכל התחומים. זה יכול להיות לשימוש סטארטאפים, פרופסורים מהאקדמיה, וכדומה. בעיקרון, אנו מאפשרים גישה לכל הדאטה. בעזרת אלגוריתמים של AI משימה שפעם לקחה שנה שלמה, היום מתכווצת לחודש אחד. זה מאפשר השגת תוצאות מהירות מאוד, בזמן אמת". 

גולד הוסיף כי "בנוגע לתכניות חדשניות, אנחנו עובדים למשל עם סטארטאפים שמבצעים אנליזה לגלי המוח, באמצעות בינה מלאכותית. לצד העבודה במגזר המסורתי והביטחוני, החלטנו להצטרף למסלולי האצה עם המגזר הפרטי, לתמוך כספית בסטארטאפים ולהוביל אותם להצלחה. זה win-win. עובדים גם עם קרנות מחו"ל כמו מקנדה, סינגפור או יפן".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית