ריגול רוסי: מאבטח בשגרירות בריטניה בברלין ריגל למען הקרמלין במשך שלוש שנים 

בין היתר, העביר המאבטח שמות, כתובות ומספרי טלפון של עובדי השגרירות הבריטית העוסקים ברוסיה

http://kremlin.ru/events/president/trips/70496/photos/70334

מאבטח בשגרירות בריטניה בברלין אסף מידע רגיש ביותר במשך יותר משלוש שנים, כולל תקשורת "סודית" ממשלתית עם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, כך אמרו התובעים לבית המשפט בלונדון ביום שני (13 בפברואר). 

דיוויד באלנטין סמית', בן 58, סרק עותקים של מכתב משני שרים בקבינט לג'ונסון ומסמכים אחרים הקשורים ל"ענייני סחר רגישים", אמרה התובעת אליסון מורגן לאולד ביילי הלונדונית.

סמית', שהודה באשמה בשמונה אישומים, טען כי אסף מידע החל ממרץ 2018 ועד למעצרו באוגוסט 2021 - יום לאחר פגישה עם "אירינה", קצינת MI5 המתחזה לחברה בשירות הביון הצבאי של רוסיה.

בחיפוש בביתו של סמית' בפוטסדאם, גרמניה, לאחר מעצרו נמצא USB שהכיל מספר תמונות של צוותי השגרירות ודרכונים דיפלומטיים.

סמית גם צילם מספר מסמכים רגישים שמצא במגשים - כולל מכתב מנובמבר 2020 של שרת הסחר דאז ליז טרוס ושר העסקים דאז, אלוק שארמה, לג'ונסון, שסווג כ"סודי".

סמית' שלח מכתב המכיל "מידע רגיש ביותר על השגרירות הבריטית ועל אלה שעבדו בה" לגנרל מייג'ור סרגיי צ'וחרוב, הנספח הצבאי הרוסי לברלין, בנובמבר 2020. 

המכתב - שנכתב על נייר בראש שגרירות בריטניה - סיפק את השמות, כתובות הבית ומספרי הטלפון של עובדי השגרירות ומסמכים מצורפים שחיבר הקצין הראשי של השגרירות הבריטית העוסקים ברוסיה. גילוי מכתבו של סמית לצ'וחרוב עורר חקירה משותפת בין הרשויות הבריטיות והגרמניות.

מבצע העוקץ כלל קצין MI5 שהתחזה ל"דמיטרי", אזרח רוסי המעניק סיוע לבריטניה. בבית המשפט הושמעו קטעים מוקלטים בחשאי, בהם נראה סמית מצלם צילומי טלוויזיה במעגל סגור של "דמיטרי" מתוך קיוסק האבטחה של השגרירות.

מאוחר יותר פנתה לסמית' "אירינה", שאמרה לו שהיא זקוקה לסיוע מכיוון שמישהו "העביר מידע לבריטים והמידע עלול להזיק לרוסיה". בצילומי מצלמה נסתרת "אירינה" שואלת אם סמית' יכול לעזור והוא עונה: "ובכן, כאילו מה?"

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית