ארה״ב: יורט חפץ בלתי מזוהה מעל אלסקה

לדברי הצי האמריקני לא היתה לחפץ הבלתי מזוהה יכולת תמרון, לא היה לו מטע"ד, ולדברי דובר הפנטגון הכלי היה בגודל של מכונית קטנה

Photo by Tech. Sgt. Matthew Plew

מטוס קרב F-22 יירט והפיל "אובייקט" שטס בגובה רב מעל חופי אלסקה, שבוע אחרי שמטוס מאותו דגם הפיל בלון סיני מעל צפון קרוליינה. לא ברור מה טיב ה"אובייקט" ולמי השתייך.

דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קרבי היה הראשון שהודיע שיורט כלי טיס מעל אלסקה ביום ששי בלילה, ואילו דובר הפנטגון גנרל פטריק ריידר מסר כמה פרטים נוספים: הכלי טס בגובה של 40 אלף רגל וסיכן את התעופה האזרחית, ארה"ב נקטה באמצעי זהירות מרביים. 

פיקוד המרחב האווירי של ארה"ב, קנדה וצפון אמריקה NORAD גילה את ה"אובייקט" ביום ששי בלילה באמצעות מכ"ם קרקעי. נשלחו מטוסי קרב לעקוב אחריו כדי לזהותו. מדובר בכלי טיס קטן במידותיו. 

היירוט התבצע בחשיכה, ולדברי ג'ון קרבי, הכלי יורט סמוך לגבול הצפוני שבין אלסקה לקנדה. שברי הכלי נפלו על הקרח, שכן מי האוקיאנוס קפואים בעונה זו, ויימשכו מאמצים למשותו מהמים.

לצי האמריקני נראה כי לא היתה לכלי הטיס יכולת תמרון, לא היה לו מטע"ד, ולדברי דובר הפנטגון הכלי היה בגודל של מכונית קטנה. הבלון הסיני לשם השוואה, היה גדול הרבה יותר, היה לו מטע"ד והוא טס בגבהים שבין 60 ל-70 רגל.

מבצע איסוף חלקי ה"אוקייבט" החל מיד בהשתתפות מסוקים ומטוס תובלה C-130. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית