פרשנות | שב״כ והמשטרה לחוצים מאיומים על ראש הממשלה - על הדמוקרטיה, פחות 

״סוכם כי תנקט מדיניות של אפס סובלנות של מערכת אכיפת החוק כלפי מי שיסית לאלימות או יקרא לפגיעה באישי ונבחרי ציבור וכן כלפי מי שיקרא לפגיעה במפגינים״, נכתב בהודעה של שב״כ | שב״כ עד היום לא הפעיל את יכולותיו לנקות את השיח ברשתות מבוטים

רונן בר, ראש השב״כ | תמונה: שב״כ

ראש השב"כ רונן בר שוחח אתמול (שבת) עם מפכ"ל המשטרה, על רקע העלייה בשיח האלים והמסית כנגד נבחרי ציבור ככלל וראש הממשלה בפרט. בשיחה ציין ראש השב"כ כי בימים האחרונים מזוהה עלייה בהיקף וחומרת התבטאויות פומביות, בדגש על הרשתות החברתיות, אשר יש בהן קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה כנגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים.

סוכם כי תנקט מדיניות של אפס סובלנות של מערכת אכיפת החוק כלפי מי שיסית לאלימות או יקרא לפגיעה באישי ונבחרי ציבור וכן כלפי מי שיקרא לפגיעה במפגינים. ״זכות ההפגנה והמחאה הינה זכות חוקית וחשובה במדינה דמוקרטית, ובצידה נכון להבהיר כי קריאות לפגיעה ולאלימות הן מחוץ לשיח הלגיטימי״, כותבים בהודעת שב״כ. 

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פרסם הודעה מטעמו: ״הנחיתי את המשטרה להתייחס במדיניות מקבילה להסתות שמגיעות משמאל לימין ומימין לשמאל. אם נער גבעות היה כותב דברים דומים ואפילו חמורים פחות ממה שאמרו חודק ורז, הוא היה עצור בבית מעצר.״

אזכיר כי שב״כ הוא סוכנות הביטחון היחידה בישראל שאחראית על קיום סדרי השלטון הדמוקרטיים בישראל. מן הסתם, אין ביכולת שב״כ להגן על הדמוקרטיה. כדוגמא, שב״כ אינו מפעיל את יכולתיו בזיהוי וסיכול בוטים ברשתות החברתיות בישראל כדי לאפשר שיח פוליטי נקי. 

עוד אזכיר, כי הפיכה שלטונית, באשר היא, אינה יכולה להתקיים ללא תמיכת שב״כ והמשטרה. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית