נתניהו ל-CNN: "ישראל נקטה בפעולה נגד פיתוח כלי נשק מסויימים באיראן"

אשר לסכסוך המזרח תיכוני אמר נתניהו: "כאשר יגיע קיצו של הסכסוך הישראלי-ערבי אני סבור שנשוב לפלסטינים ונגיע אתם להסכם"

סטילס: עמוס בן גרשום /לע"מ

"ישראל נקטה בפעולה נגד פיתוח כלי נשק מסויימים באיראן" – אומר ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון מיוחד לרשת CNN.

נתניהו סירב לאשר או להכחיש אם ישראל היא "מאחורי" תקיפת המפעל באיספהן, ואמר למראיין ג'ייק טפר: "אינני מדבר על מבצעים ספציפיים. בכל פעם שיש פיצוץ במזרח התיכון מאשימים מיד את ישראל, או שמטילים עליה אחריות למעשה. לפעמים אנו אחראים, ולפעמים לא".

על איראן אמר ראש הממשלה: "כשיש מולך ממשלים מרושעים שמתכוונים להשיג נשק גרעיני אתה יכול לחתום אתם על מאה הסכמים אך זה לא יעזור. הדרך היחידה להפסיק את השגת נשק גרעיני היא שילוב של סנקציות מזיקות, והדבר החישוב ביותר – איום צבאי אמין".

אשר לסכסוך המזרח תיכוני אמר נתניהו: "כאשר יגיע קיצו של הסכסוך הישראלי-ערבי אני סבור שנשוב לפלשתיניים ונגיע אתם להסכם". תוך אזכור הסכמי אברהם אמר נתניהו: "עקפתי את הפלשתינים והלכתי ישר למדינות ערביות עם תפיסה חדשה של שלום".

כשנשאל אלו ויתורים יהיה מוכן לעשות לפלשתינים השיב: "אני בהחלט מוכן לתת להם יכולות שהם זקוקים להן כדי לנהל את עצמם, אך לא יכולות שעלולות לאיים עלינו, כלומר בידי ישראל חייבת להישאר האחריות המוחלטת לביטחון".

לשאלות על הרפורמות המשפטיות והרכב ממשלתו הימנית הכחיש ראש הממשלה את כל דברי ההסתה הנשמעים נגד הממשלה ואמר: "שתי ידי מחזיקות בהגה". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית