סייברטק, פאנל בנושא השקעות: ״משקיעים מחפשים חברות רווחיות עם ניהול קפדני של תזרים״

היבט נוסף שעלה הוא כי הנהלות חברות מחפשות ROI מהשקעה באבטחת מידע. מי שלא יציג תמיכה ברווח החברה, לא יקבל תקציב מעבר לשימור הקיים

צלם: גלעד קוולרצ׳יק

פאנל השקעות במסגרת כנס סייברטק ניסה לנתח איך תראה שנת 2023. משתתפי הפאנל טענו כי השוק חוזר להערכות נכונות יותר. המכפילים שהיו בשנים האחרונות, אינם נתמכים בתוצאות פיננסיות של החברות. ״אנחנו כבר לא בבועה. ישנה נפילה של מעל 60 אחוזים בסיבובים מאוחרים יותר. לעומת זאת, בסבבי סיד, יש עליה בהיקף הכספי של הסבב״, טענו בפאנל. 

עוד עלה בפאנל כי אין ירידה בתקציבי אבטחת מידע. מרבית התקציבים ישארו יציבים. ״אם אתם בסיד ומתכננים אקזיט בעוד עשור, אין עליכם השפעה כמעט״, נטען בפאנל. ״עד כה לחברות היה כסף זול. רצו מוצרים תוך 1-1.5 שנים. עכשיו אנחנו בעולם אחר. משקיעים מחפשים לראות חברות שמייצרות רווח. יש יותר לחץ על תזרים המזומנים.״ 

היבט נוסף שעלה הוא כי הנהלות חברות מחפשות ROI מהשקעה באבטחת מידע. מי שלא יציג תמיכה ברווח החברה, לא יקבל תקציב מעבר לשימור הקיים. המלצה לחברות הזנק: תחשבו על התמחור שלכם, תציעו לסיסואים מודל מחיר גמיש. יהיה להם יותר קל לקנות. חברות בוגרות יותר, צריכות לחשוב על כיסוי הרבה תחומים במחיר מינימאלי. לקוחות רוצים פתרון אחד מרכזי להרבה בעיות. 

״אתם צריכים כסף לפחות ל-30 חודשים. המשקיעים יותר שמרנים. ממוקדים בהכנסות חוזרות. אם חברה נשארת בלי כסף, אנחנו מצפים שיהיו כאלו, נפנה אותן לצורות מימון אחרות. הגיוסים לא יהיו לפי המכפילים הקודמים, העולם השתנה. צריך ניהול יותר קפדני של הכסף״, נאמר בפאנל. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית