בלינקן סיים ביקור בירושלים

מקורות אמריקניים הסבירו כי בנושא איראן אין מחלוקת בין ארה"ב לישראל | ארה״ב רוצה "הסכמות נרחבות" סביב השינויים במערכת המשפט

סטילס: עמוס בן גרשום /לע"מ
 

כוננות גבוהה בצה"ל מחשש לפעולת נקם אחרי תקיפת המפעל באיספהן. הוכרז גם על צעדי ערנות בחו"ל. מזכיר המדינה אנתוני בלינקן הבטיח המשך השת"פ הביטחוני והפתיע את מארחיו בירושלים בהיקף התייחסותו לענייני פנים בישראל, הרפורמה המשפטית.

בלינקן נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם שר החוץ אלי כהן ועם הנשיא יצחק הרצוג. הוא חזר על המחוייבות האמריקנית לשמירה על ביטחון מישראל ועל הצורך בפתרון שתי המדינות. 

מקורות אמריקניים הסבירו כי בנושא איראן אין מחלוקת בין ארה"ב לישראל וכי התרגיל הצבאי הגדול בשבוע שעבר בא להוכיח שישראל וארה"ב יכולות לפעול ביחד נגד איראן.

מזכיר המדינה קרא לראש הממשלה נתניהו להגיע לכלל "הסכמות נרחבות" סביב עניין השינויים במערכת המשפט, ובעקיפין שיבח את זכות המחאה של אזרחים, כשהוא קורא ל"שמירה על חברה אזרחית חזקה".

תגובת הנשיא הרצוג: "שמעצתי את הערתך בדבר המצב הפנימי בישראל, זה משהו שאני מחוייב לו ומנסה לפתור אותו". מקורות אמריקניים העבירו לישראל מסרים שיש נושאים ברפורמה המשפטית המוצעת ש"אינם מקובלים" על ארה"ב.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית