לקראת סייברטק 2023: החשיבות של חווית משתמש במוצרי אבטחת מידע 

טור של יובל בר אור, מנכ"ל פיטנגו UX, לקראת כנס סייברטק שמתחיל היום (ב) בתל אביב

תמונה: סייברטק

עם החשיבות הגוברת של אבטחת מידע והאיום הקיים תמיד של התקפות סייבר, מוצרים בתחום זה ממלאים תפקיד חיוני בהגנה על עסקים ויחידים כאחד. כדי להצליח בתחום התחרותי והמתפתח במהירות, צוות פיטנגו UX מציף את החשיבות העליונה בתחום חווית משתמש במוצרי סייבר.

בעתות משבר, המשתמשים נכנסים למוצר במצבי לחץ או חירום, ולכן המוצר חייב לספק תמיכה וליווי נכון של המשתמש (אחראי אבטחת מידע בחברה) בצורה ידידותית המלווה אותו בתהליך. ניווט ברור והוראות תמציתיות יכולים לעזור להקל על הלחץ שלן ולהפוך את התהליך ליעיל יותר ואת המשתמש לתלוי פחות בתמיכה, או בהדרכות שוטפות.

חווית משתמש חיובית יכולה גם להגביר את נאמנות הלקוחות, את שביעות רצון מהמוצר, ובסופו של דבר להוביל להצלחה רבה יותר של המוצר. תדירות השימוש עלולה להקשות על המשתמשים להבין את המוצר ואת התהליך שלו, במיוחד במצבי חירום. עם זאת, חווית משתמש מתוכננת היטב יכולה לסייע בהפחתת הלחץ ברגעים אלו ולטפח נאמנות לקוחות.

בנוסף לזמני משבר, חווית משתמש חיובית חיונית גם בזמני שגרה. על המערכת לספק תפעול חלק, לא פולשני ומשוב עדין לאנשי אבטחת המידע, כאשר המערכת עובדת ואין איומים שדורשים מעורבות חיה של צוות אבטחת המידע. חווית משתמש חלקה מסייעת להבטיח שהמערכת פועלת ביעילות וביעילות, ותורמת להצלחת העסק הכוללת.

יזמי סייבר מגיעים הרבה פעמים מרקע טכנולוגי או צבאי והם מכירים בצורה מעולה את האלמנטים הטכניים של המערכת ומאוד קשה להם לתעדף בין היכולות השונות של המערכת ולבנות סדר של הדשבורד או ההתראות הנכונות ביותר עבור המשתמש. עבודה עם אנשי UX עוזרת להם לקבוע אילו פיצ'רים חיוניים ומה ניתן להשאיר בחוץ (כמעין מידע נוסף עבור לקוחות שירצו להתעמק), שכן עומס יתר על המשתמש עם יותר מדי אפשרויות יכול להוביל לחוויית משתמש שלילית ולערער את הצלחת המוצר. 

לסיכום, חווית משתמש טובה חיונית למוצרים בתחום הסייבר. בין אם זה בתקופות משבר או תפעול שגרתי, UX חיובי עוזר להניע את שביעות רצון הלקוחות, להגביר את נאמנות הלקוחות, ובסופו של דבר להוביל להצלחה רבה יותר של המוצר. יזמי סייבר חייבים לתת עדיפות ל-UX בכניסה לשוק כדי ליצור מוצר ידידותי ויעיל שיכול לענות על הצרכים של העולם הדיגיטלי המודרני.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית