לוחם בכוח וואגנר ברח לנורווגיה - טוען שראה מעשי זוועה באוקראינה

אנדרי מדבדב, בן 26, לשעבר לוחם בצבא הרוסי ובכוח וגנר חצה את הגבול בין רוסיה לנורווגיה | לפני שהתגייס לכוח וגנר ישב מדבדב בכלא, כנראה בעוון גניבה

https://vk.com/wall-133441491_952029

אנדרי מדבדב, בן 26, לשעבר לוחם בצבא הרוסי ובכוח וגנר, שלחם באוקראינה וערק מהצבא הרוסי, חצה את הגבול בין רוסיה לנורווגיה בצפון הרחוק כשחיילי משמר הגבול וכלביהם רודפים אחריו. הוא ממתין עתה במקום סודי ליד אוסלו לבקשתו לקבל מקלט מדיני בנורווגיה.

BBC מדווח כי הצעיר ערק מכוח וואגנר לפני כחודשיים, אחרי שראה מעשי זוועה באוקראינה. הוא חזר מאוקראינה לרוסיה ותכנן בריחה למערב. הוא בחר באזור טונדרה קפוא בגבול עם נורווגיה, ליד מקום ושמו סקריטנס, אזור הנשמר היטב על ידי משמר הגבול הרוסי.

בשעה 2 בלילה ביום שישי חצה הצעיר גדר תיל כשכלבים נובחים מאחוריו, במזג אוויר גרוע ובטמפרטורות נמוכות ביותר באזור קפוא. הוא רץ לעבר יער בתחום נורווגיה, ראה אורות של ישוב קטן, ביקש מהמקומיים להזעיק את משמר הגבול של נורווגיה, ואז הבין שהגיע אל החופש.

לפני שהתגייס לכוח וגנר ישב מדבדב בכלא, כנראה בעוון גניבה. כששוחרר מהכלא, כדי להרוויח כסף חתם על חוזה גיוס לכוח וגנר בשכר של 10 אלפים דולר לחודש, פי כמה וכמה משכרו של חייל בצבא רוסיה. הוא מונה למפקד על יחידה בת 30 חיילים והוצב במחוז דונבאס.

עורך דינו הנורווגי של מדבדב אמר ל-BBC שלקוחו ראה מעשי זוועה באוקראינה, כולל הוצאה להורג של עריקים מהצבא, כשהמוציאים להורג הם אנשי כוח וגנר.

כשהחליט מדבדב לערוק, הדבר נודע למפקדיו ושרותי הביטחון החלו לחפש אחריו בסביבות העיר סנט. פטרסבורג, שם הסתתר במקום מחבוא. פעמיים ניסה להגיע לפינלנד, אך הדבר לא עלה בידו, ואז החליט לנסות את מזלו באחד האזורים המרוחקים בצפון גבול רוסיה-נורווגיה, שם תנאי המחייה קשים ביותר בחורף. 

אחרי עריקתו הודיע מפקד כוח וגנר כי מדבדב הוא בכלל אזרח נורווגי, אך האמת היא שהוא רוסי אמיתי יליד העיר טומסק. כרגע מצוי מדבדב במקום מסתור ליד אוסלו, ממתין לבירור בקשתו לקבל מקלט מדיני בנורווגיה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית