גרמניה: מחיר הצ׳ינוק כמעט הוכפל - לוקהיד מקווה לנצל את ההזדמנות 

בגרמניה תכננו לרכוש 60 מסוקי צ׳ינוק, כאשר בארה״ב הודיעו כי המחיר כמעט הוכפל | לוקהיד - סיקורסקי מקווה שתוכל להציע את ה-CH-53K
 

By SPC Glenn Anderson - www.dvidshub.net, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=49058532

ביוני אשתקד הודיעה גרמניה על כוונתה להצטייד ב-60 מסוקי תובלה מסוג CH-47F CHINOOK  (בואינג). אולם מתברר שהעסקה עדיין איננה בטוחה, כיוון שעלות המסוקים עלולה להיות גדולה פי שתים מהסכום שתוכנן תחילה.

רויטרס ו-BUSINESS INSIDER מדווחים מפי מקורות בגרמניה שממשלת ברלין הקציבה לעסקת המסוקים 6.47 מיליארד דולר, אך צבא ארה"ב הודיעה לגרמנים שהמסוקים יהיו יותר יקרים כיוון שחלק מהמערכות והמרכיבים עדיין נמצאים בשלבי פיתוח.

התמונה המצטיירת היא שפיתוח חלקי המסוקים ושיעורי האינפלציה עלולים להעלות את מחיר העסקה עד  כ-12 מיליארד דולר - כמעט כפליים מהמחיר שננקב תחילה. דובר הממשלה בברלין אמר שעדיין לא התקבל מארה"ב "מכתב ההסכמה" לעסקה, ולכן אי אפשר להגיב על המחיר.

בחודש פברואר, מיד אחרי הפלישה הרוסית לאוקראינה, הגדיל הקנצלר אולף שולץ את תקציבי הביטחון, ו-100 מיליארד יורו הוקצבו לצבא, לבונדסווהר.

עלות עסקת מסוקי צ'ינוק עשוייה לעודד את לוקהיד מרטין/סיקורסקי להציע לגרמנים את המסוק המתחרה  CH-53K, המסוק שיקבל בעתיד חיל האוויר הישראלי. מכיוון שהחוזה של מסוקי צ'ינוק לגרמניה עדיין לא נחתם, מקווים בסיקורסקי שאולי ניתן יהיה לשנות את ההחלטה, ומי שמחליט בגרמניה בנושאי רכש מסוג זה הוא הפרלמנט, הבונדסטאג.

אם גרמניה תחליט לרכוש 60 מסוקי K זה עשוי להוריד את מחירו של כל מסוק מסוג זה שתרכוש ישראל, שבכוונתה לרכוש 12 מסוקי K ואופציה לששה נוספים, בסך ה כל 18 מסוקי תובלה שיחליפו בבוא היום את מסוקי 'יסעור' המתיישנים.  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית