דיווח: אלביט וריינמטאל מציעות תותח חדש לצבא הגרמני

על פי דיווחים ברשת, שתי החברות מפתחות תותח חדש | ריינמטאל רוצה להשתמש בפיתוחים של אלביט עבור צה״ל | מדגים ראשון צפוי להיות מוצג במהלך 2023

תמונה: Rheinmetall

על פי דיווח של JonHawkes275, מדובר בתותח מתנייע, 155 מ״מ, המספק טעינה אוטומטית (8 פגזים לדקה) או ידנית (4 פגזים לדקה). על פי הפרסום, מדובר בגרסה כלשהי של תותח SIGMA עליו הצהירה אלביט ב-2021. שתי החברות משתפות פעולה בפרויקטים בתחומים אחרים בקנדה ובריטניה. 

פרסום נוסף באותו הקשר של אתר edrmagazine.eu, חושף כי ביוני שעבר, הציגה ריינמטאל תותח חדש כהצעה לצבא הגרמני וכן לייצוא. כעת, כחצי שנה לאחר מכן, אותו כלי תקשורת מפרסם כי ריינמטאל חברה עם אלביט לפיתוח התותח שלה. זה שהוצע לצבא הגרמני תחת תכנית Zukünftiges System Indirektes Feuer mittlerer Reichweite (מערכת עתידית לאש עקיפה לטווח בינוני).

החשש של הגרמנים, לאור הפלישה הרוסית לאוקראינה, הוא התותח הרוסי 2S35 Koalitsiya-SV שמגיע ל-70 ק״מ. בעוד התותחים הקיימים בצבא הגרמני מגיעים ל-40 ק״מ בלחץ. ריינמטאל עובדת גם על חומרי הנעה וקליעים כדי להגדיל את הטווחים והאפקטים. 

[תמונה: Rheinmetall]

״מתוך גישה פרגמטית, ריינמטאל החליטה להימנע מתכנון מוצר חדש לחלוטין, ושיתפה פעולה עם אלביט מערכות מישראל, שכבר מפתחת מערכת ארטילרית חדשה. באפריל 2019 חתם משרד הביטחון הישראלי על חוזה עם אלביט מערכות לפיתוח "מערכת ארטילרית מתקדמת שתחליף את הקיימות". המכונה סיגמא. זהו הוביצר רכוב על משאית ואוטומטי לחלוטין, אשר מערכות טרום-סדרה אמורות להימסר בקרוב. דרישת צה"ל היא ליותר מ-100 תותחים״, כותבים בפרסום. 

על פי הפרסום, בתותח החדש יהיה קנה 155/52 מ"מ, מחשב בקרת האש, והוא יותקן על משאית HX3 10×10 RMMV. דגם ראשוני צפוי ב-2023. אמר פטריק לנץ, סגן נשיא פיתוח עסקי בריינמטאל.

המערכת החדשה תהיה אוטומטית לחלוטין, לכן הצריח יהיה בלתי מאויש, וצוות שני האנשים יבצע משימות אש בתא המוגן של המשאית. המערכת תותאם לחימוש תקני של נאט״ו, ה-Joint Ballistics Memorandum of Understanding. הצריח מכיל 40 פגזים ו-192 מטענים, המאפשרים ירי של 80% מהפגזים, כלומר 32, עם תוספת מטען. מערכת הטעינה האוטומטית עוברת בימים אלו מבחני הסמכה בישראל. 

[תמונה: Rheinmetall]

על אף הדיווחים, שתי החברות לא מספקות פרטים אודות שיתוף הפעולה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית