מלחמה באוקראינה: קרבות בעיר סולדר, מתקפת טילים על קייב וחרקיב 

דובר צבא אוקראינה שריי צ'רטווי: "סולדר לא נכבשה בידי הרוסים. יחידות של צבא אוקראינה נמצאות בעיר"

Photo: Kostiantyn Liberov and Vlada Liberova, Sasha Maslov, Danylo Pavlov, Evgeniy Maloletka, Yana Sidásh.

גרסאות סותרות של מוסקווה ושל קייב באשר לשליטה בעיר סולדר במזרח אוקראינה. האם העיר נכבשה על ידי הרוסים או לא. בינתיים תקיפות טילים רוסיות מאסיביות בסוף השבוע על קייב וחרקיב וראש ממשלת בריטניה מבטיח לשלוח בקרוב טנקים וארטליריה לעזרת צבא אוקראינה. 

סוכנות AP מודיעה כי רוסיה הודיעה שכוחותיה כבשו את העיר סולדר, אך שלטונות קייב מכחישים ומודיעים שהקרבות בעיר נמשכים. דובר משרד ההגנה הרוסי גנרל איגור קונשנקוב: "שחרור העיר סולדר הושלם ביום ששי, וזו התפתחות חשובה בפעילות ההתקפית של צבא רוסיה בחבל דונייצק".

דובר צבא אוקראינה שריי צ'רטווי: "העיר לא נכבשה בידי הרוסים. יחידות של צבא אוקראינה נמצאות בעיר". הנשיא זלנסקי בשידור יום ששי: "קרבות קשים מתקיימים בחבל דונייצק. מדובר בלחימה בבחמוט, בסולדר, בקרמינה ובעוד ערים וכפרים במזרח המדינה. בכל אלו יש קרבות עזים".

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון קירבי דיווח שאין הישגים לרוסים בחזית המזרחית. "אפילו אם בחמוט וסולדר יפלו בידי הרוסים, לא תהיה לכך השפעה אסטרטגית על המערכה, וזה לא יעצור את מאמצי צבא אוקראינה להחזיר לידיו את השליטה על חבלי המזרח", דברי ג'ון קירבי בוושינגטון. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית