מערכת ה-IWOO של סמארט-שוטר עברה בהצלחה מבחני ירי חי בארה"ב

מערכת בקרת הירי המתקדמת SMASH של החברה, נבחרה על ידי מנהלת התמיכה הטכנית בלוחמה בלתי-סדירה בצבא ארה"ב, כבסיס לפיתוח ייעודי של המערכת האופטית המתקדמת לחייל הבודד (IWOO)
 

תמונה: סמארט-שוטר

SMARTSHOOTER, מעצבת, מפתחת ויצרנית ישראלית של מערכות בקרת אש, הודיעה השבוע (רביעי) כי היא עברה בהצלחה עוד שלב בפרויקט המערכת האופטית המתקדמת לחייל הבודד (Individual Weapon Overmatch Optic IWOO) של מנהלת התמיכה הטכנית בלוחמה בלתי-סדירה (IWTSD) של משרד ההגנה האמריקאי, תוך שימוש במערכת בקרת הירי המתקדמת SMASH של החברה.

בפברואר 2020, מנהלת התמיכה הטכנית בלוחמה בלתי-סדירה בחרה ב-SMARTSHOOTER כדי לפתח את הפתרון עבור פרויקט IWOO ולאחרונה שתי מערכות אב-טיפוס עברו סדרה ניסוי אש חיה על ידי IWTSD כדי להבטיח שהמערכת עומדת בדרישות הביצועים של החוזה.

לדברי SMARTSHOOTER, המערכות פעלו היטב ונבדקו גם בלילה באמצעות מכשירי ראיית לילה. המשמעות היא שתצורת העיצוב הסופית של IWOO אושרה על ידי IWTSD וכעת תעבור לייצור בקצב נמוך. בנוסף, מומשו האופציות למערכות IWOO נוספות במסגרת החוזה עם IWTSD.

תכנית IWOO הינה יוזמה של IWTSD המיועדת לספק למפעילים טקטיים עליונות למול מטרות סטטיות וניידות ארוכות-טווח, ביום ובלילה. SMARTSHOOTER זכתה בתחרות והחלה בפיתוח תוך שימוש בטכנולוגיות מוכחות ממשפחת SMASH של מערכות בקרת ירי והכנסת יכולות חדשות כגון זום x1-x8 משתנה – כשהכל משולב יחד על ידי אלגוריתמים מוכחים של בקרת ירי כדי להבטיח את הפגיעה.

מערכת IWOO מזהה אוטומטית, מסמנת ועוקבת אחר מטרות פוטנציאליות - כולל רחפנים - באמצעות תצוגה שקופה שמשפרת את המודעות המבצעית של המשתמש. עיבוד מובנה של בקרת הירי מחשב ברציפות את פתרון הירי האופטימלי כדי לספק למשתמש הדרכה ברורה ודיסקרטית, ביצוע ירי רק כשיש את הסיכוי הטוב ביותר לנטרל את המטרה ויכולות פגיעה בכדור ראשון פעם אחר פעם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית