שינויים בצמרת צבא רוסיה: גרסימוב יפקד על הכוחות באוקראינה

משרד ההגנה הודיע על מינוי גרסימוב והוסיף כי גנרל סרגיי סורוביקין, המפקד הנוכחי שיוחלף, יהיה סגנו של גרסימוב | במקביל למינוי גרסימוב, החליט פוטין למנות את קולונל גנרל אלכסנדר לפין לתפקיד ראש מטה כוחות היבשה של הצבא הרוסי

By Mil.ru, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=61355684

שוב חילופי פיקוד בצבא ה הרוסי באוקראינה: רמטכ"ל הצבא גנרל ולרי גרסימוב מונה למפקד הכוחות הרוסיים באוקראינה.

משרד ההגנה הודיע על מינוי גרסימוב והוסיף כי גנרל סרגיי סורוביקין, המפקד הנוכחי שיוחלף, יהיה סגנו של גרסימוב, ולידו יפקדו עוד שני גנרלים אולג סליוקוב ואלכסיי קים.

משרד ההגנה הסביר כי "הועלה דרג ההנהגה הצבאית של 'המבצע הצבאי המיוחד' נוכח הרחבת היקף המשימות והצורך לשפר את השת"פ בין היחידות השונות".

MOSCOW TIMES מדווח כי המפקד היוצא סורוביקין מונה כדי לבצע שינוי תפנית אסטרטגי בחזית באמצעות מבצע שיגור גלי טילים וכטמ"מים לתקיפת תשתיות באוקראינה. אולם חודש אחרי שנכנס לתפקידו נסוג הצבא הרוסי מהעיר חרסון. 

החזית התייצבה ללא התקדמות של הכוחות, כששני הצבאות מנהלים קרבות דמים באזורי הערים בחמוט וסולדר. כוח וגנר טען אתמול שהוא שולט בעיר בחמוט, אולם הקרמלין נקט זהירות בהצהרותצ ניצחון. 

ראש מטה חדש לכוחות היבשה

במקביל למינוי גרסימוב, החליט פוטין למנות את קולונל גנרל אלכסנדר לפין לתפקיד ראש מטה כוחות היבשה של הצבא הרוסי, חרף ביקורת קשה שמתחו עליו ניצים בממשל ובצבא על תפקודו במערכה באוקראינה. 

גנרל לפין פיקד בעבר על פיקוד מרכז של צבא רוסיה בחזית אוקראינה ונמתחה עליו ביקורת אחרי שכוחותיו נאלצו לסגת מהעיר ליימן שבמזרח המדינה, מרכז לוגיסטי חשוב.

הנשיא זלנסקי אמר בשידור ווידיאו שלו אתמול שהערים בחמוט וסולדר מחזיקות מעמד חרף הרס רב ונפגעים. רמטכ"ל צבא אוקראינה גנרל ולרי זלוז'ניי שב והזהיר מפני משלוחי כוחות צבא רוסיים גדולים מרוסיה לחזית אוקראינה, וכי כנראה הרוסים ינסו לכבוש את קייב הבירה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית