מלחמה באוקראינה: גובר הלחץ על גרמניה לספק טנקי ליאופרד לצבא האוקראיני

במערב יש חשש שרוסיה מתכננת מתקפה גדולה בשבועות או בחודשים הקרובים | צרפת לוחצת על גרמניה לספק את הטנקים לפני הפסגה הצרפתית-גרמנית בסוף ינואר

By Bundeswehr-Fotos - originally posted to Flickr as Leopard 2 A5, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=11586260

שבוע אחרי שגרמניה הסכימה לספק לצבא אוקראינה נגמ"שי MARDER גובר לחצן של צרפת ופולין על גרמניה לספק לאוקראינה טנקי מערכה מדגם ליאופרד-2, בעוד בריטניה שוקלת אספקת טנקי צ'לנג'ר-2.

אם בריטניה תעשה כן, יקשה על ברלין להתמיד בטיעונה שאינה רוצה להיות המדינה היחידה ששולחת לקייב נשק כבד או טנקי מערכה.

POLITICO כותב שבמערב יש חשש שרוסיה מתכננת מתקפה גדולה בשבועות או בחודשים הקרובים, כשהרוסים מסתמכים על חוסרי חימוש גדולים לצבא אוקראינה. 

אספקת נשק כבד כמו טנקי ליאופרד-2 תהיה תוספת איכות רבת משמעות לצבא אוקראינה, שקיבל עד כה טנקים ישנים מהתקופה הסובייטית ממדינות במזרח אירופה.

מקור צרפתי רשמי אמר כי צרפת לוחצת על גרמניה לספק את הטנקים לפני הפסגה הצרפתית-גרמנית ב-22 בינואר. גם פולין לוחצת על ברלין מתוך רצון להקמת קואליציה מערב אירופית שתסייע לאוקראינה ברק"ם כבד.

טנקי ליאופרד-2 נמצאים בשימוש צבאות גרמניה, ספרד, פולין, יוון, דנמרק ופינלנד. זה טנק שמשקלו 60 טונות, תותח 120 מ"מ ומערכות הגנה עצמית חדישות. האוקראינים רוצים מאוד טנקים כאלו, אמר הצרפתי לפוליטיקו, ויש מספר רב של טנקים ברחבי אירופה.

יצרנית טנקי ליאופרד-2 חברת קראוס-מאפאי- ווגמן ממינכן חייב אישור של ממשלת גרמניה כדי לייצא את הטנקים, ומכאן הלחץ המופעל על ברלין בנושא זה.

בשבוע שעבר הודיעו הקנצלר אולף שולץ והנשיא ביידן שישלחו לאוקראינה 40 נגמ"שי מרדר ו-50 נגמ"שי ברדלי, ואילו הנשיא מקרון הודיע על משלוח נגמ"שי AMX-10 RC צרפתיים לאוקראינה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית