מדביקה פערים: ארה״ב תתקין טילים היפרסונים בשתי ספינות מלחמה וצוללות 

ספינות המלחמה מסוג Zumwalt וצוללות מסוג וירג׳יניה יהיו כלי השיט הראשונים שיותקנו בהם טילים היפרסונים

Guided-missile destroyer USS Zumwalt (DDG-1000) steams behind amphibious assault ship USS Tripoli (LHA-7) on April 9, 2022. US Navy Photo

 

חברת Ingalls Shipbuilding זכתה בחוזה של 10.5 מיליון דולר לתכנון המודרניזציה של שתי משחתות הטילים הראשונות מסוג Zumwalt, שתכלול התקנת טילים היפרסוניים על שתי ספינות המלחמה.

Ingalls תעבוד עד דצמבר כדי להשלים את התכנון של המודרניזציה עבור USS Zumwalt ו-USS Michael Monsoor, על פי הודעת הפנטגון מהשבוע שעבר.

למרות שלא צוין בסיכום החוזה, העבודה תכלול את הסרת מערכת התותחים 155 מ"מ הקיימת בכל ספינה כדי להתקין ארבעה צינורות 87 אינץ' לטילים היפרסוניים, כך דיווחה USNI News

הצבא קבע כי התקנת גופי הגלישה היפרסוניים (C-HGB) על גבי המשחתות במשקל 16,000 טון היא הדרך המהירה ביותר להביא נשק תקיפה עולמי מהיר לים.

"אנחנו מדברים על פריסת המערכת הזו ב-DDG-1000 ב-2025, זה עוד שלוש שנים מהיום", אמר סגן אד"ם ג'וני וולף, ראש תוכניות המערכות האסטרטגיות של חיל הים, לכתבים.

"עלינו להמשיך בעיצוב של ה-Zumwalt, להכניס את כל הצינורות האלה לשם, לאחר ששלפנו את תושבות התותח הקדמיות. צריך לשים שם את הצינורות האלה בקוטר גדול, ואז לסיים את עבודת האינטגרציה במערכת הלחימה".

שלושה גופי גלישה היפרסוניים נפוצים (C-HGB) והמאיצים שלהם יכולים להתאים לכל צינור בגודל 87 אינץ' - או 12 טילים לכל Zumwalt, כך מבינים ב-USNI News. 

לצד ספינות המלחמה, חיל הים האמריקאי מתכנן להציב נשק היפרסוני על הצוללת הראשונה מסוג וירג'יניה, כאשר מודול המטען של וירג'יניה אמור להיפרס עד 2029. 



 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית