איראן: מחאות ברחבי העולם על פסקי דין מוות והוצאות להורג של מפגינים

האפיפיור פרנציסקוס גינה בדרשת יום ראשון את שלטונות טהרן על פסקי דין מוות והוצאות להורג של מפגינים ותבע מאיראן לנהוג כבוד בנשים

Photo by Mauro Ujetto/NurPhoto

מחאות ברחבי העולם על פסקי מדין מוות והוצאות להורג של מפגינים באיראן. שר החוץ הבריטי ג'יימס קלבלי זימן את המיופה כוח האיראני בלונדון כדי להביע "במלים חריפות ביותר" את הזעם על הוצאות להורג. 

קנדה הטילה סנקציות על שני איראנים ושלוש חברות על הפרת זכויות אדם, ובעיקר כמחאה על הוצאות להורג. שרת החוץ של קנדה מלוני ג'ולי אמרה שמשטר טהרן חייב להפסיק לנהוג בצורה כה מחמירה במפגינים.

האפיפיור פרנציסקוס גינה בדרשת יום ראשון את שלטונות טהרן על פסקי דין מוות והוצאות להורג של מפגינים ותבע מאיראן לנהוג כבוד בנשים. 

סוכנות הידיעות האיראנית MIZAN דיווחה כי עוד שלושה בני אדם נידונו למוות באשמת "מלחמה נגד אלוהים". בשבת הוצאו להורג בתלייה שלושה אנשים, אחד מהן אלוף קרטה בעל תארים בינלאומיים. השלושה הואשמו בהרג שוטרים ממיליציית באסיג' בעת הפגנות בעייר איספהן.

המנהיג הרוחני העליון חמייני אמר אתמול כי אין כוונה לאיראן לנהוג ברכות ולרכך את עמדותיה. "מי שהצית אש במקומות ציבוריים ביצע מעשה בגידה", אמר האייטולה. העונש באיראן על בגידה הוא על פי החוק המוסלמי עונש מוות. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית