הקרב על חברות בנאט״ו: שוודיה נגד טורקיה - ״דורשת דברים שלא נוכל לתת״

טורקיה ממשיכה לנסות לסחוט את שוודיה על בסיס קבלת החברות בנאט״ו | ״הטורקים נותנים שמות של אנשים שהם מעוניינים שאנו נגרש משוודיה״, אמר ראש ממשלת שוודיה

By European People's Party - EPP Congress Rotterdam - Day 1, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=124289046

ראש ממשלת שוודיה אומר כי התנאים שמעמידה טורקיה לאישור קבלת שוודיה כחברה בנאט"ו כוללים "דברים שאיננו יכולים לתת להם", אך שוודיה משוכנעת שבסופו של דבר תאשר טורקיה את קבלת שוודיה לברית.

ראש הממשלה אולף כריסטרסון אמר בהרצאה בשטוקהולם כי "מידי פעם מעלים הטורקים שמות של אנשים שהם מעוניינים שאנו נגרש משוודיה. הסברתי שדברים אלו מטופלים על ידי מערכת המשפט במדינה".

אנקרה הביעה אי שביעות רצון מהחלטת בית המשפט העליון של שוודיה לסרב לבקשת ההסגרה של עיתונאי שקיים קשרים עם איש הדת המוסלמי פטולה גילן, שנאשם בטורקיה בארגון הפיכה. 

סוכנות רויטרס מוסרת כי שוודיה ופינלנד חתמו בשנה שעברה על הסכם עם טורקיה שנועד להתגבר על התנגדות אנקרה לחברות שתי המדינות הנורדיות בברית. אך טורקיה התנגדה והאשימה את שתיהן במתן זכות שהות בהן לחברי מפלגת הפועלים הכורדית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית