הצבא האמריקאי רוצה חטיבת ברדלי עם חץ דורבן עד 2025

לפי פרסום של הצבא האמריקאי, מערכת חץ דורבן עברה באוקטובר האחרון ניסוי מוצלח לאחר כמעט ארבע שנות שיפורי תוכנה | הקונגרס האמריקאי רוצה מספיק נגמ״שים לחטיבה עד 2025 - כ-150 כלים 

Iron Fist Light Decoupled active protection system being tested on a Bradley launches a countermeasure upon detecting an incoming threat. (U.S. Army)

  •  

 

מערכת המיגון האקטיבית "חץ דורבן" מתוצרת אלביט מערכות השיגה תוצאות משופרות במבחני ירי חי שערך צבא ארה"ב עם רקמ"י החי"ר בראדלי (Bradley).

צבא ארה"ב הודיע כי המבחנים שהושלמו בחודש אוקטובר 2022 הדגימו שיפור מבדיקות קודמות הן בעמידות והן ביעילות המערכת.

"הצבא מרוצה מאוד מהביצועים המשופרים של המערכת הזו", אמר מייג'ור ג'נרל גלן דין, מנהל התוכנית למערכות לחימה קרקעיות. "שיפורי התוכנה מאז 2018 עקביים ויציבים יותר. מערכת ההגנה האקטיבית הזו מגנה טוב יותר על החיילים וכלי הרכב שלנו בשדה הקרב".

המערכת שנבדקה תהפוך את רק"מ הבראדלי לבעל יכולת שרידות משמעותית יותר מול איומים כמו רימוני רקטות וטילי נ"ט מונחים. בשנת 2022 הקציב הקונגרס האמריקאי מימון לציוד חטיבה שלמה של רק"מי בראדלי במערכת "חץ דורבן", כלומר כ-150 רק"מים, עד לשנת 2025.

האתר הרשמי של צבא ארה"ב Army.mil מציין כי הצבא שוקל לצייד במערכת מיגון אקטיבית גם את הרק"מ העתידי של צבא ארה"ב, ה-OMFV, המתוכן להחליף את רכבי הבראדלי בשנים בקרובות.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית