נגמ"ש ה"איתן": בוצע רכש מאות תובות מאושקוש בסיוע חוץ - היקף העסקה מוערך ב-100 מליוני דולרים

המטרה: לצייד את חטיבת הנח״ל בכ-330 נגמ״שים גלגליים | ה"איתן" מיועד לשאת 12 לוחמים ברמת מיגון מקסימלית, לכלול את מערכת ההגנה האקטיבית "חץ דורבן" 

קרדיט שימוש: מנהלת המרכבה והרק״ם במשרד הביטחון

בתום הליך תחרותי שניהלה משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב, בשיתוף עם מנהלת המרכבה והרק״ם (מנת״ק), נבחרה חברת ״אושקוש דיפנס״ לייצר מאות תובות עבור נגמ״שי ה״איתן״. היקף העסקה, שחתמה משלחת הרכש עם החברה, נאמד בלמעלה מ-100 מיליון דולר והיא תמומן בכספי הסיוע האמריקני.

את נגמ״ש ה"איתן" פיתחה מנת״ק במשרד הביטחון והתובות שצפויות להגיע לישראל, החל מעוד כשנה וחצי, ייכנסו ישירות לקו הייצור במפעל המרכבה בתל השומר (מש״א). בסיום הרכבתם יועברו הכלים לשימוש מבצעי בצה״ל וירחיבו משמעותית את סד"כ הנגמ"שים הממוגנים.

ה"איתן" מיועד לשאת 12 לוחמים ברמת מיגון מקסימלית, לכלול את מערכת ההגנה האקטיבית "חץ דורבן" ומערכות אש ובקרה מתקדמות. בשבועות הקרובים ייחל משרד הביטחון במסירת נגמ"שי האיתן המבצעיים הראשונים לחטיבת הנח"ל בצה"ל.

ראש מנהלת המרכבה והרק״ם במשרד הביטחון, תא״ל אורן גיבר: ״חתימת החוזה עם חברת אושקוש האמריקנית הינה שלב חשוב בפרויקט ה"איתן". המהלך יאפשר לנו להגדיל את משאבי הייצור לפרויקט, שלא על חשבון קווי הייצור בארץ וזאת במטרה לספק את הנגמ"ש לחיילי צה״ל.״

ראש משלחת הרכש בארה"ב, תא"ל (מיל׳) מישל בן-ברוך: "שיתוף הפעולה ההדוק והפורה בין צוות הרכש, בראשות ראש חטיבת רכש יבשה במשלחת ובין אנשי מנת"ק, הוא שאפשר את ביצוע ההליך התחרותי בהצלחה. עסקה זו כמו רבות אחרות מתאפשרת בזכות הברית האיתנה עם שותפינו האמריקנים״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית