מלחמה באוקראינה: פוטין מדבר על מו"מ - ומפציץ את ערי אוקראינה בחג המולד

פוטין: "רוסיה מוכנה לנהל מו"מ עם כל הצדדים המעורבים במלחמה״ | ראש CIA: ״רוסיה עדיין איננה רצינית בנושא הזה" | זלנסקי לאזרחי אוקראינה: ״עבור חרות משלמים מחיר יקר״

http://kremlin.ru/events/president/news/70180/photos/69933

פוטין מדבר על מו"מ לסיום המלחמה וממשיך בתקיפות טילים. זלנסקי מזהיר את עמו בחג המולד כי "עבור חרות יש לשלם ביוקר". אך עד כה אין שום סימנים למו"מ, יש האשמות הדדיות, ונשיא רוסיה נראה זועם על ביקורו של נשיא אוקראינה בבית הלבן.

בראיון לרשת הטלוויזיה הרוסית רוסיה-1 אמר פוטין: "רוסיה מוכנה לנהל מו"מ עם כל הצדדים המעורבים במלחמה, אולם קייב ותומכיה במערב מסרבים לפחות בשיחות. אנו מוכנים לשאת ולתת על פתרון מתקבל על הדעת, אך זה תלוי בהם. לא אנו הסרבנים לשאת ולתת, אלא הם".

הגיב על כך ראש CIA ויליאם הברנס: "רוב הסכסוכים בעולם אכן מסתיימים במו"מ. אך הערכת ה-CIA היא שרוסיה עדיין איננה רצינית בנושא הזה".

מיכאיל פודליוק, יועצו הבכיר של זלנסקי, הגיב: "פוטין חייב לשוב למציאות שהיא שרוסיה איננה רוצה במו"מ. רוסיה לבדה היא שתקפה את אוקראינה, והיא ממשיכה להרוג אזרחים ומנסה להימלט מקבלת אחריות".  

בראיון בטלוויזיה לא יכול היה פוטין להסתיר את כעסו על ביקור זלנסקי אצל ביידן: "רוסיה פועלת באוקראינה בכיוון הנכון, בעוד שהמערב מנסה לחתוך את רוסיה לחתיכות. אין לנו ברירה אלא להגן על אזרחינו".   

רויטרס ו-AP מדווחות שזלנסקי חזר מביקורו בוושינגטון והתקבל בכבוד מלכים כמנצח, בעוד רוסיה חוזרת וטוענת שהביקור "שפך דלק על בעירת הסכסוך". לכתבים אמר פוטין: "הם, האמריקנים, אומרים שישלחו טילי פטריוט. נשבור גם את הפטריוט".

בנאום ערב חג המולד קרא זלנסקי לעמו לעמוד איתן "בסבלנות ובאמונה", והדגיש כי עבור חרות משלמים מחיר יקר. עד כה זלנסקי לא הזכיר אופציה של מו"מ עם רוסיה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית