כנס "נשים בסייבר – משאב לאומי" התקיים במכון הטכנולוגי בחולון

את הכנס יזמו המכון הטכנולוגי, קהילת חדשנות הסייבר הלאומית Cyber7"", קהילת "Anashim.IL" וקהילת "HACKERIOT"

תמונה באדיבות מארגני הכנס

בשנים האחרונות הייצוג של הנשים בתעשיית ההייטק עולה באופן הדרגתי ועקבי, אך על פי מחקרים ודו"חות שונים שפורסמו מספרן הכולל בתעשייה החשובה הזו עומד על כשליש בלבד ממספר הגברים. בסייבר, שהינו אחד התחומים החשובים והמתפתחים בהייטק, הנתונים דומים. 

השבוע (שלישי, 20.12) התקיים במכון הטכנולוגי בחולון הכנס "נשים בסייבר – המשאב הלאומי", שיזמו המכון הטכנולוגי, קהילת חדשנות הסייבר הלאומית Cyber7"", קהילת "Anashim. IL" וקהילת "HACKERIOT". בכנס, שעסק בדרכים לקידום נשים בתחום הסייבר, נערך גם יריד תעסוקה נרחב.

בין המשתתפים היו דפנה ינין, ראש מחלקת ממשקים במערך הסייבר הלאומי שהנחתה את האירוע; ינון אלרואי, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה; פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא המכון הטכנולוגי בחולון; ענת גולדיאן, מנהלת תחום אבטחת מידע וסייבר בבנק דיסקונט, נגה אשד בר-אור, מנהלת תחום החדשנות במערך הדיגיטל; וקרין בן שמחון, סגנית נשיא וראש תחום שותפויות מודיעין וחדשנות בחברת Citi. 

בנוסף אליהם, לקחו חלק אלינה מיטלמן-כהן, ראש תחום מוכנות לניהול משברי סייבר בחברת "קונפידס" (Konfidas), לצד מנכ"ל ומייסד החברה רם לוי. מיטלמן-כהן (33), סיפרה שהגיעה לתחום הסייבר לפני כ-5 שנים כמנהלת פרויקטים בצוות אבטחת מידע בחברת ביטוח, והיום היא ראש תחום מוכנות לניהול משברי סייבר בחברת קונפידס.

"לקחתי את הזדמנות שניתנה לי בשתי ידיים, הוכחתי את עצמי ובתום שמונה חודשים נקלטתי כעובדת באותה חברת ביטוח", מספרת מיטלמן-כהן. "היום, כראש תחום המוכנות לניהול משברי סייבר בקונפידס, אין יום שבו אני לא לומדת משהו חדש והכי חשוב - בתחום ובתפקיד עם תחושת שליחות עמוקה. יום יום אנחנו מכינות ומכינים ארגונים בצורה הטובה ביותר למתקפת הסייבר הבאה, שתגיע".

מנכ"ל קונפידס, רם לוי, הוסיף כי "כיום, 13 מתוך 24 עובדות ועובדי החברה הן נשים ו-11 הם גברים. חשוב לנו מאוד להיות מאוזנים מבחינה מגדרית ולכן אנחנו מחפשים נשות סייבר. רק כדי לסבר את האוזן, היחס בקבלת קורות החיים בין גברים לנשים עמד על כ-1 ל-100, וכדי להגדיל את כמות המועמדות ניסחנו אחרת את דרישות המשרה, כדי שיהיו מותאמים לחיי משפחה. 

״זה אומר שתהליך הגיוס לוקח פי 3 ופי 4 יותר זמן, אבל אני מוכן לשלם את המחיר הזה, כפי שאנחנו מקבלים חופשת לידה לגברים, מעסיקים במשרות אם ואב ומקבלים באהבה אימהות ואבות עם ילדים במקום העבודה.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית