מכה לאיירבוס: איבדה שני לוויני ביון בשיגור כושל של Vega-C

שני לוויני ביון מתקדמים מסוג Pléiades Neo בעלות של כ-600 מליוני אירו היו אמורים להכנס למסלול - ומצאו עצמם בקרקעית האוקיאנוס

https://youtu.be/CokbWoYm9w4

היום היה אמור להיות יום מאושר בחברת איירבוס, לפחות בחלק שאחראי על תחום החלל. שני לוויני ביון מתקדמים מסוג Pléiades Neo בעלות של כ-600 מליוני אירו היו אמורים להכנס למסלול ולחזק את קונסטלציית הביון של החברה. אבל הגורל רצה אחרת והלווינים התרסקו לקרקעית האוקיאנוס בשל תקלה במשגר Vega-C של חברת Arianespace. 

"אני רוצה להתנצל עמוקות בפני הלקוח שלנו, Pléiades Neo ואיירבוס Defence and Space, על הכישלון הזה הלילה", אמר מנכ״ל Arianespace. "עתה נצטרך לעבוד עם כל השותפים שלנו כדי להבין טוב יותר מדוע מנוע ה-Zefiro 40 לא עבד כמו שצריך הלילה, מה שגרם לכישלון המשימה".

טלמטריה מהמשגר הראתה שהוא איבד מהירות כשלוש דקות וחצי לתוך הטיסה. נראה כי הרקטה הגיעה לשיא גובה של כ-360,000 רגל, או 110 קילומטרים. נתוני המעקב הצביעו על כך שהטיל נכנס מחדש לאטמוספירה מעל האוקיינוס האטלנטי, כאשר המדידה הסופית הראתה את Vega C כ-570 מיילים (917 קילומטרים) צפונית לנמל החלל לפני שהוא ככל הנראה התפרק מכוחות חימום ואווירודינמיים.

השלב השני של ה-Zefiro 40, כמו שאר שלבי המאיץ בדלק מוצק של Vega-C, מיוצר על ידי הקבלן הראשי של הרקטה, חברת התעופה האיטלקית Avio. מנוע השלב השני נועד לשרוף 40 טון (36 טון מטרי) של חומר הנעה מוצק ארוז מראש תוך כ-90 שניות. השיגור ביום שלישי בלילה היה הטיסה המסחרית הראשונה של רקטת Vega C המשודרגת של אירופה, לאחר טיסת הניסוי הראשונה ב-13 ביולי.

שני לווייני Pléiades Neo הראשונים שוגרו ב-28 באפריל וב-16 באוגוסט 2021. 




 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית