נשיא המדינה ביקר ׳באלביט מערכות׳

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ביקר בחטיבת התקשוב של אלביט מערכות בנתניה 

קרדיט צילום: קובי גדעון/ לע״מ 

נשיא המדינה ביקר בחטיבת התקשוב של אלביט מערכות בנתניה. בפתח הביקור, קיבל סקירה אודות טכנולוגיות הלחימה ותכניות הפיתוח של אלביט מנשיא ומנכ"ל אלביט מערכות בצלאל מכליס. 

בין האמצעים שהוצגו היה ה"רועם", התותח העתידי של צה"ל, שפותח בשיתוף משרד הביטחון ומז"י. רועם עתיד להוות מהפכה ביכולות האש הארטילרית של צה"ל, עם קצב אש גבוה וטווח ירי גדול משמעותי, יכולת טעינה וכינון אוטומטיים למטרה. לרועם תא לוחמים ממוגן להגנת הצוות מפגיעה. הרועם מצוי בסדרת ניסויים מתקדמים לקראת מבצוע שצפוי בעוד כשנה. 

בהמשך, הוצג לנשיא משגר הרקטות המתקדם "להב"; מערכת ראש ממוחשבת לטייסים: הכתב"מים המתקדמים "שרקרק" ו"רוכב שמיים". מערכת נשק לייזר להגנת השמיים מפני טילים ואיומים אוויריים אחרים; מערכות אופטיות ללוחמים המשתמשות בבינה מלאכותית; מערכי תקשורת דיגיטליות; רחפנים אוטונומיים; מערכות "רקיע" ו-"DIRCM" למיגון מטוסים מפני טילי כתף, ועוד.

לאחר מכן, שוחח הנשיא עם עובדי המרכז. בפתח השיחה אמר: "העולם משתנה אל מול עיננו בתחומים רבים, כל הזמן. האנושות מפתחת דברים גדולים שמשפיעים גם על ההתנהגות האנושית, ואתם כאן באלביט מייצגים את הקדמה של האנושות בתחומים הללו.״

נשיא אלביט מערכות, בצלאל מכליס: "אלביט היא חברה ישראלית גלובאלית המהווה שותף אסטרטגי לצהל ומערכת הבטחון. החברה, מגדולי המעסיקים במשק תורמת לחיזוק הכלכלה והחברה במדינת ישראל. עובדי החברה הם מיטב המוחות הטכנולוגיים שנותנים את הלב והנשמה לפיתוח מערכות מתקדמות והדורות הבאים של הטכנולוגיה הביטחונית."

בסיום, הנשיא סייר במעבדת צי"ד (צבא דיגיטלי) המצויה בשימוש מבצעי בצה"ל. מערכת צי"ד (זוכת פרס ביטחון ישראל) היא מערכת שליטה, בקרה וחיבור רב זרועי, המערכת מספקת תקשורת מהירה במרחב הלחימה ופועלת מרמת הממפקדה ועד החיל הבודד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית