דיווחים על הזזת כוחות צבא בלארוס לכיוון גבול אוקראינה

על פי דיווחים בתקשורת זרה, כוחות של בלארוס יקיימו ״תרגיל נגד טרור״ על גבול אוקראינה | חשש במערב: פוטין דוחק בלוקשנקו להתערב בלחימה

Photo: Oleg Palchyk, Jeff Mitchell for Getty Images, Edward Kaprov, Serhii Korovainyi for Wsjphotos, Simona Supino, Eli Tyler, Paula Bronstein for Getty Images, Vitalii Yurasov in the Aero.tim team.

כוחות צבא בלארוס הועברו לקרבת הגבול עם אוקראינה, מדווחים כלי תקשורת בבלארוס, בת הברית הקרובה ביותר לרוסיה של פוטין.

בלארוס הודיע כי קירוב הכוחות לגבול האוקראיני הוא חלק מתרגיל "לחימה נגד טרור", אך לדברי דיפנס בלוג, יש חשש במערב שמדובר באיום נוסף ויתכן שזו הכנה למתקפה רוסית מחודשת לתוך אוקראינה - דרך הגבול הבלארוסי.

רשמית נמסר שמטרת התרגיל היא לתרגל הנעת כוחות מהירה לשטחים שתוכננו מראש, הפעלת ציוד צבאי והקמת גשרים על נהרות ניימן וברזינה במערב ובמזרח בלארוס. כך הודיע משרד ההגנה של בלארוס. לצורך התרגיל ייסגרו השבוע כבישים ראשיים ותיאסר תנועת אזרחים באזורי הגבול בין שתי המדינות.

AVIATION WEEK  מדווח שצבא ארה"ב עומד לספק לצבא אוקראינה מערכת מיוחדת שמדמה תקיפות טילי קרקע-אוויר ומבלבלת את האויב.

המכשיר יוצר דימוי של איום טילי קרקע-אוויר ומטוסים, וכך נותן לאויב תמונת מצב שגוייה ולא אמיתית. המכשיר נקרא THREAT EMITTER  והוא למעשה סימולטור הפועל כמו מכ"ם, משדר שידורים זהים לאלו  של שיגור מטיל ומבלבל את האויב. הפנטגון מסר שמדובר במערכת זולה ויעילה.

DEFENSE BLOG מדווח שמהנדסים אוקראינים פיתחו משגר רקטות קרקעי המשגר רקטות  מסוג S-8. המשגר "סיוולקה" מכיל 16 צינורות שיגור וניתן להרכיבו על כל כלי רכב צבאי. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית