מלחמה באוקראינה: בריטניה הטילה סנקציות על אנשי עסקים איראנים בתחום הכטב״מ

״מל"טים מתוצרת איראנית מילאו תפקיד מרכזי בהתקפות המרושעות הללו על אזרחים. ב-9 בדצמבר פרסמה ארה"ב מידע המראה שאיראן הפכה לאחת התומכות הצבאיות הבכירות של רוסיה״, לשון ההודעה הבריטית

www.irna.ir

בריטניה הודיעה על חבילה חדשה של 16 סנקציות נגד מפקדים רוסים בכירים בשל מעורבותם בצבא הרוסי, ואנשי עסקים ופקידים איראנים המעורבים בייצור ו/או אספקת מל״טים לקרמלין.

״ההכרזה מגיעה כאשר רוסיה מגבירה את מסע הטרור שלה נגד אוקראינה, פוגעת בתשתיות אנרגיה חיוניות ומצלילה את אנשיה אל הקור האפל והקפוא של החורף״, לשון הפרסום הבריטי.

נגד 12 מפקדים בכירים של כוחות צבא רוסים, כולל יחידות המעורבות בהתקפות על ערים אוקראיניות, הוטלו סנקציות. האלוף רוברט ברנוב, שזוהה על ידי תחקיר Bellingcat כמפקד יחידה האחראית על טילי שיוט רוסיים, הוא בין הממוקדים.

על פי ההערכות, יותר מ-6,000 אזרחים אוקראינים מתו מאז תחילת הפלישה של רוסיה, בעיקר כתוצאה מפגיעות טילים וארטילריה רוסיים. 

״מל"טים מתוצרת איראנית מילאו תפקיד מרכזי בהתקפות המרושעות הללו על אזרחים. ב-9 בדצמבר פרסמה ארה"ב מידע המראה שאיראן הפכה לאחת התומכות הצבאיות הבכירות של רוסיה, ושולחת מאות מל״טים לרוסיה תוך הפרה של התחייבויותיה המשפטיות הבינלאומיות. כלים אלו שימשו לתקוף את התשתית הקריטית של אוקראינה ולהרוג אזרחים״, לשון ההודעה.

סנקציות על גופים איראנים הקשורים לעולם הכטב״מ 

יצרנית המל״טים האיראנית Oje Parvaz Mado Nafar Company. על פי דיווחים מייצרת מנועי מל"טים מהונדסים לאחור מדגמים אמריקאים, בריטים, גרמנים. על החברה, כולל מנכ״ל החברה, יוסף אבוטלבי, מוטלות סנקציות אמריקאיות משנת 2021.

עבדאללה מוחרבי - תא"ל בחיל משמרות המהפכה האסלאמית (IRGC); ראש כוח התעופה והחלל של המשמרות, המהווה בעלים משותף בחברת Oje Parvaz Mado Nafar. 

פרופסור אפשין חאג'ה פארד - ראש ארגון תעשיות התעופה של איראן. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית