אלביט חוברת ל-BAE במיזם תכנון הרק"מ העתידי של ארה״ב

המיזם המשותף בו נכללות גם חברות קרטיס-רייט (Curtiss-Wright) וקינטיק (QinetiQ) מיועד לתכנון רכב לחימה עתידי לצבא ארה"ב שיעמוד בדרישות הצבא האמריקני לפתרון זריז, קטלני ושריד
 

BAE Systems graphic

חברת BAE Systems הודיעה השבוע כי חברה לאלביט מערכות ארה"ב כדי לייצר רכב קרבי חדשני מהדור-הבא שיעמוד בדרישות הצבא האמריקני לפתרון זריז, קטלני ושריד ויעזור להגדיר מחדש את פעולות הלחימה היבשתיות ואת יכולת התמרון בסכסוכים עתידיים. 

בהודעת BAE נמסר כי שתי החברות ממנפות את הניסיון הרב שלהן בהערכה, הדגמה ויישום של מערכות לחימה מהדור הבא.

במסגרת ההסכם בין החברות, אלביט תספק לפרויקט ה-OMFV את מערכת הצריח 50 מ"מ בלתי מאויש (UT50), אשר השלימה לאחרונה הדגמת אש חיה מוצלחת. צריח ה-UT50 כולל תותח 50 מ"מ XM913  ומערכת ניהול תחמושת בעלת קיבולת גבוהה.

חברה נוספת המשתתפת במיזם היא קרטיס-רייט (Curtiss-Wright) שיחד עם BAE תכננה ארכיטקטורת מערכות פתוחות מודולרית (MOSA) סטנדרטית, שייעשה בה שימוש בפרויקט OMFV. שתי החברות מספקות גם מערכות אלקטרוניקה ובקרה חיוניות ל-OMFV.

החברה הרביעית המשתתפת במיזם זה היא קינטיק (QinetiQ) שמפתחת יחד עםBAE את טכנולוגיית Hybrid Electric Drive עם תיבת הילוכים צולבת חשמלית, מרכיב מרכזי במערכת HED עבור כלי רכב קרביים נגררים, המיועד להבטיח של-OMFV יהיה את המהירות, האמינות ויכולת התמרון הדרושים לשלוט בתנאי שדה הקרב הקשים ביותר. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית