פרשנות | ספרי הלימוד בקטאר מלאים במסרים אנטישמיים - פלא שהדור הצעיר שונא את ישראל?

ההפתעה של הכתבים הישראלים במונדיאל אותנטית, אך אין חדש תחת השמש | משרד החינוך הקטארי הסיר ספרי לימוד מרכזיים מאתר האינטרנט שלו בצעד מכוון למנוע ביקורת חיצונית 

עקיבא שפיגלמן | תמונה מתוך ארכיון אישי

הכל כבר נאמר אודות המונדיאל בקטאר והשחיתות העצומה שאופפת אותו. כל הסיבות בעולם מצביעות על כך שקיום המונדיאל בנסיכות תומכת הטרור הייתה טעות והם לא היו ראויים לארח את חגיגת הכדורגל.

ובכל זאת, האירוע יצא לדרך, האוהדים ממלאים את היציעים יותר ויותר ככל שמגיעים לרגעי ההכרעה והמצלמות מנסות לתפוס רגעים של אחווה ספורטיבית.

ואולם, נציגי התקשורת הישראלים מדווחים מהשטח על התעמרויות ואמירות לא נעימות נגד ישראל מבלי לנהל שיח אמיתי בנושא. בסרטונים השונים נראים צעירים ערבים מנפנפים בדגלי אש"ף וצועקים "free Palestine" ונעלמים.

הם אינם מנהלים שיח בעניין ולא מוכנים לשמוע טענות הנגד. אינם אשמים במציאות זו לאחר שנים של אינדוקטרינציה.

על פי דו"ח שפורסם על ידי הליגה נגד השמצה באפריל אשתקד, משרד החינוך הקטארי ממשיך להדפיס ספרי לימוד עם מסרים אנטישמיים נרחבים.

לאחר פרסום נתונים ב-2019 של ה-ADL והמכון לחקר המדיה במזרח התיכון (MEMRI), משרד החינוך הקטארי הסיר ספרי לימוד מרכזיים מאתר האינטרנט שלו, פעולה הפוגעת במאמצים של פקידים אמריקאים והחברה האזרחית לפקח על תיקונים שפקידי קטאר התחייבו לגביהם למחלקת המדינה האמריקאית.

בניגוד לקטאר, ערב הסעודית מקבלת תשבוחות על פעילותה למגר תכנים אלו מספרי הלימוד במדינה. 

במרוקו, עלה דיווח לפיו איגוד חינוך מרוקאי דחה כל נורמליזציה חינוכית ותרבותית עם ישראל, על רקע תוכניות של רבאט ותל אביב ליישם תוכניות חינוך משותפות. במכתב שנשלח על ידי האיגוד למשרד החינוך במרוקו נטען כי מדובר בניסיון "להכללת המורשת היהודית בתכנית הלימודים המרוקאית".

בערב הסעודית, החלו לקדם תהליכי סובלנות וצירוף של לימוד תכנים הנוגעים לשואה בתכני מערכת החינוך אך נטען כי לצד כל אלה מפת ישראל טרם מופיעה בהן.

בשנת 2018 דווח שבטוניסיה מורים מחו נגדה שימוש במילה 'ישראל' במבחן ובבתי הספר במדינה ממשיכים לקיים באופן שנתי את 'שבוע פלסטין'.

הסלידה הערבית מישראל, עם הסכמי אברהם ובלעדיהם, מחלחלת עמוק לשטח ומייצרת דור שאינו מודע לעברו, שמהלל טרוריסטים ומוקיע שיח.

ההפתעה של הכתבים הישראלים אותנטית, אך אין חדש תחת השמש. עלינו להמשיך לפעול לחשיפת האמת ויותר חשוב מכך - לוודא שהדור הצעיר מכיר אותו. רק כך נוכל, אולי, להתקדם למזרח תיכון חדש באמת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית